Balet w dwóch aktach inspirowany dramatem Molièra
Jedna z najbardziej zniewalających postaci kultury zachodniej - Don Juan, domaga się nowej opowieści. Choreograficzna interpretacja historii o uwodzicielu z Sewilli dokonana przez Roberta Bondarę stawia pytania o przyczynę donżuanizmu. Czy w naszej zseksualizowanej rzeczywistości i przy wszechobecnej pornografii szokują nas jeszcze zachowania w typie Don Juana?
Tytułowy bohater w ujęciu Bondary to nie namiętny kochanek, niestrudzony w podbojach amant, a raczej człowiek pozbawiony ciepła i współczucia, odrzucony przez ojca, wychowany w przeświadczeniu, że wrażliwość jednoznacznie kojarzona jest ze słabością. Muzyczną ramę spektaklu stanowią kompozycje Bacha, Marcella i Glucka oraz wyraziście spinający klamrą losy tytułowego bohatera przejmujący Concerto grosso nr 1 Alfreda Schnittkego.
więcej na temt spektaklu na stronie Teatru Wielkiego
materiały: Teatr Wielki w Poznaniu