Prof. Robert Cialdini (USA) 02.10.2014
Prof. Robert Cialdini jest jednym z najwybitniejszych psychologów społecznych. Rozległa wiedza naukowa z zakresu psychologii wpływu oraz ponad trzydzieści lat badań tego zagadnienia przyniosły mu międzynarodową sławę eksperta z zakresu technik perswazji, zasad współpracy oraz narzędzi negocjacji. Obecnie pracuje jako W.P. Carey Distinguished Professor na Wydziale Marketingu oraz jako Regents' Professor na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Stanowego w Arizonie. Pełni też funkcję prezesa Influence At Work, międzynarodowej firmy konsultingowej specjalizującej się w planowaniu strategicznym i szkoleniach dla organizacji w oparciu o program "sześciu reguł wywierania wpływu".
Robert Cialdini jest znany na całym świecie jako autor książki "Wywieranie wpływu na ludzi" (ang. Influence: Science and Practice), będącej rezultatem ponad 15 lat badań, która od wielu lat jest bestsellerem. Sklasyfikował w niej metody stosowane do wywierania wpływu na ludzi w postaci 6 "zasad": zasada wzajemności, zobowiązanie i konsekwencja, dowód społeczny ("inni tak robią"), lubienie kogoś (przeniesienie uczuć dotyczących osoby na przekazywaną przez nią propozycję), autorytet (oceniamy go według atrybutów, a nie merytorycznej wartości przekazu), niedobór czegoś ("może zabraknąć"). Jego badania nad mechanizmami wpływu społecznego znajdują się we wszystkich liczących się podręcznikach psychologii.
Cialdini to znany i niezwykle popularny psycholog społeczny, a przy tym czarujący, pogodny i wesoły człowiek. Swe badania naukowe nad teorią wpływu uzupełnił o niezwykle ciekawą praktyczną stronę, przez kilka lat obserwując różnych ludzi i ich sposoby wpływania na innych, klientów czy współpracowników. Te doświadczenia wykorzystał Cialdini pisząc swą książkę, ale i także w działalności, jaką prowadzi, wykładając dla największych firm i instytucji w Ameryce i na całym świecie. Lektura Cialdiniego obowiązkowa dla każdego, kto chce świadomie wpływać na zachowanie i decyzje innych ludzi.
Prof. Robert Cialdini jest zapraszany na wykłady przez uczelnie na całym świecie. Również największe światowe firmy i organizacje zabiegają o jego wykłady i seminaria dla swoich kadr menedżerskich. Wykładał m.in. dla: NATO, Departamentu Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych, American Advertising Federation, dla firm: IBM, Merrill Lynch, Coca Cola, Kodak, Bayer, Arthur Andersen, LM Ericsson, Compaq, Lucent Technologies, Motorola, Nokia i wielu, wielu innych.
Jest obecnie najczęściej cytowanym żyjącym psychologiem społecznym, specjalizującym się w dziedzinie wywierania wpływu i perswazji.
Amerykański "Harvard Business Review" w uznaniu wielkiego znaczenia przełomowych prac Cialdiniego umieścił je na liście "Breakthrough Ideas for Today's Business Agenda".