Rowery łączą ludzi

Pod koniec października w warszawskim Centrum Olimpijskim odbyła się piąta edycja konferencji Polish Bicycle Summit, której celem jest promocja jazdy na rowerze. Temat przewodni tegorocznego rowerowego szczytu nosił nazwę "Rowery - łączą ludzi", a partnerem wydarzenia było Miasto Poznań.

Mężczyzna w szarych spodniach, białej koszuli i szarej marynarce podczas wystąpienia na konferencji. Za nim ekran z wyświetlaną prezentacją, obok rozstawione rowery. - grafika artykułu
Marek Makowski, kierownik zespołu ds. Infrastruktury Rowerowej podczas wystąpienia na konferencji, fot. ZDM

Wśród zaproszonych gości znaleźli się m.in. przedstawiciele gmin, polskich organizacji związanych z mobilnością i rozwojem ruchu rowerowego, a także ambasadorowie krajów takich jak Finlandia, Francja czy Holandia. Jednym z prelegentów był Marek Makowski, kierownik zespołu ds. Infrastruktury Rowerowej poznańskiego Zarządu Dróg Miejskich. Wystąpienie było doskonałą okazją do zaprezentowania Poznania w kontekście działań na rzecz rozwoju infrastruktury rowerowej, a tym samym zachęcania do wyboru roweru jako środka transportu w codziennych dojazdach do szkoły, pracy czy na zakupy. Prezentacja pod nazwą "Poznań łączy" pozwoliła uczestnikom konferencji zapoznać się z Programem Rowerowym Miasta Poznania według którego konsekwentnie rozbudowywana jest sieć tras rowerowych w stolicy Wielkopolski. 

Dodatkowo przedstawiciel ZDM mówił o wdrożonym w Poznaniu systemie punktów mikromobilności Hop & Go, który uporządkował parkowanie hulajnóg w strefach płatnego parkowania oraz poprawił bezpieczeństwo pieszych.

Wystąpienie spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony przedstawicieli innych polskich miast i regionów. Konferencja organizowana była przez dziennik Rzeczpospolita i zgromadziła wielu rowerowych pasjonatów, aktywistów i przedstawicieli polskich samorządów. 

Warto podkreślić, że rozwój ruchu rowerowego ma bardzo duży wpływ na jakość życia w mieście i miejską gospodarkę. Zapewnia mobilność na popularne miejskie dystanse przy niskich kosztach zarówno dla mieszkańców jak i miasta (koszty infrastruktury). Stworzenie możliwości dojazdu i parkowania rowerów przy przystankach komunikacji miejskiej znacząco zwiększa zasięg transportu zbiorowego. 

żródło ZDM