Tydzień SSC/BPO+ powraca do poznańskich szkół

Tegoroczna edycja wydarzenia Tydzień SSC/BPO+ odbywa się w dniach 25 listopada - 6 grudnia. Nowością jest udział firmy produkcyjnej z sektora farmaceutycznego Delpharm, która zaprosi do swojej siedziby uczniów klas o profilu biologiczno-chemicznym.

Most Dworcowy nocą. Ulicami pędzą samochody. Z boku wyłania się biurowiec Bałtyk. - grafika artykułu
Tegoroczna edycja wydarzenia Tydzień SSC/BPO+ odbywa się w dniach 25 listopada - 6 grudnia.

Nowoczesne usługi biznesowe to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki w Polsce. Centra SSC/BPO zatrudniają już ponad 450 tysięcy pracowników w kraju, a Poznań jest jednym z kluczowych ośrodków w tym obszarze. W mieście działa 156 centrów, które dają zatrudnienie około 30 tysiącom osób. Praca w międzynarodowym środowisku oraz dostęp do najnowszych technologii sprawiają, że sektor ten stanowi atrakcyjną ścieżkę kariery zawodowej.

Biuro Obsługi Inwestorów Miasta Poznania, chcąc przybliżyć młodzieży możliwości oferowane przez tę branżę, zainicjowało Tydzień SSC/BPO+ wydarzenie skierowane do uczniów szkół ponadpodstawowych.

Celem projektu jest zachęcenie uczniów do podejmowania kształcenia na kierunkach związanych z ekonomią, technologiami informacyjnymi oraz rozwijania znajomości języków obcych. Ważne jest także uświadomienie, że wiedzę zdobytą w szkole warto uzupełniać o praktyczne umiejętności zawodowe, które są kluczowe na współczesnym rynku pracy.

Podczas spotkań z firmami uczniowie mają możliwość dowiedzieć się, czym jest sektor usług nowoczesnych i jakie kompetencje są niezbędne do podjęcia pracy w tej branży. Mogą porozmawiać z pracownikami firm i przekonać się, jak wygląda praca w centrach z sektora usług nowoczesnych. Wydarzenie jest także okazją do zdobycia wiedzy na temat poznańskiego rynku pracy, specyfiki pracy w globalnej i wielokulturowej firmie. W trakcie zajęć przeprowadzane są warsztaty dotyczące CV i jak wyróżnić się z tłumu kandydatów, jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej. Część spotkań prowadzona jest w języku angielskim, co stanowi okazję do sprawdzenia przez uczniów swoich umiejętności językowych.

W tegorocznej edycji udział biorą firmy: Atotech, Bridgestone, B.Braun, Carlsberg, Computacenter, Conectys, Delpharm, DFDS, Durr, FlexDev, Franklin Templeton, Grant Thornton, Lumen, MAN, Miele, Newell, Rockwool, Siemens, Sii oraz szkoły: III LO, VIII LO, IX LO, XII LO, XII LO, XVI LO oraz Zespół Szkół Komunikacji.

Udział w projekcie to także okazja do nawiązania stałej współpracy pomiędzy szkołami a firmami. Przykładem może być Zespół Szkół Łączności oraz firma GFT, która miała okazję wziąć udział
w wydarzeniu organizowanym przez szkołę - Tydzień przedsiębiorczości.