Wystawa "NOWY STARY RYNEK"

"NOWY STARY RYNEK" - konkurs prac semestralnych studentów Architektury Politechniki Poznańskiej

W związku z zamierzoną kompleksową rewaloryzacją Starego Rynku w Poznaniu, w tym w szczególności przebudową posadzki Rynku, z inicjatywy Urzędu Miasta Poznania, Wydział Architektury Politechniki Poznańskiej zorganizował konkurs prac semestralnych studentów na koncepcję zagospodarowania Starego Rynku.

W "konkursowe szranki" stanęli studenci Wydziału Architektury 3 semestru drugiego stopnia kształcenia na kierunku Architektura w ramach przedmiotu Pracownia Badawcza, pod kierunkiem dr inż. arch. Dominiki Pazder oraz studenci II roku pierwszego stopnia Architektury (przedmiot Rzeźba) oraz Edukacji Artystycznej I roku drugiego stopnia (Pracownia Działań Intermedialnych) pod kierunkiem dr hab. sztuki Tomasza Matusewicza.

Celem konkursu, oprócz walorów dydaktycznych, było zebranie nieskrępowanych pomysłów i swobodnych wizji studentów na temat przyszłego kształtu i funkcji płyty Starego Rynku. Przedstawienie świeżego i często niekonwencjonalnego spojrzenia na sposób zagospodarowania Starego Rynku powinno stać się swoistą ilustracją i inspiracją dla dyskusji publicznej i konsultacji społecznych na ten temat.

Ponad 20 najlepszych, wybranych prac prezentowanych jest na wystawie na Starym Rynku.  Każda praca zaopatrzona została w krótki komentarz Prowadzącego, wskazujący na najważniejsze cechy i walory pracy. Wystawę można oglądać od 17 sierpnia do 30 września 2015.
Wszystkie prace (w formacie pdf) dostępne są również na stronie internetowej Miasta (www.poznan.pl/rewitalizacja)

Zachęcamy Państwa do komentowania pomysłów, wyrażania opinii i zgłaszania swoich sugestii na temat przyszłego zagospodarowania Starego Rynku w Poznaniu (adres mailowy : kp@um.poznan.pl oraz na www.facebook.com/Poznan )

Na zakończenie prezentacji wystawy zaprosimy też Państwa na spotkanie i dyskusję "na żywo" z Autorami i Prowadzącymi.

Załączniki

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej