Uchwalono Strategię Rozwoju Narodowego Produktu Turystycznego "Trakt Królewsko-Cesarski w Poznaniu"
7.02.2006 r. Rada Miasta Poznania uchwałą nr LXXXVII/988/IV/2006 przyjęła Strategię Rozwoju Narodowego Produktu Turystycznego "Trakt Królewsko-Cesarski w Poznaniu" jako dokument kierunkowy dla rozwoju turystyki kulturowej w Poznaniu. Tym samym Poznań - jako drugie miasto w Polsce (po Warszawie) rozpoczął realizację założeń Narodowego Programu Kultury "Ochrona Zabytków i Dziedzictwa Kulturowego na lata 2004 - 2013". Opracowanie Strategii było możliwe dzięki porozumieniu Prezydenta Miasta Poznania, Ministra Kultury i Marszałka Województwa Wielkopolskiego oraz wspólnym działaniom Partnerów Projektu i Miasta Poznania. Całość opracowania zawiera aktualną ocenę potencjału Poznania w zakresie turystyki kulturowej, konkretyzuje obszary produktowe i linie tematyczne, a także określa programy i przedsięwzięcia przewidziane do realizacji w latach 2007-2013. Strategia Rozwoju Narodowego Produktu Turystycznego jest jedną z ważnych inicjatyw na rzecz wzrostu konkurencyjności regionu i integracji działań instytucji kultury i nauki oraz jednostek samorządowych. Realizacja działań w oparciu o Strategię ma na celu zachowanie dziedzictwa kulturowego i umocnienie poczucia tożsamości narodowej oraz zwiększenie atrakcyjności Poznania i Wielkopolski na krajowym i europejskim rynku turystyki. Strategia Stanowi naturalny punkt wyjścia do opracowania i wdrożenia koncepcji zintegrowanego produktu turystycznego dla całego regionu.
Główna oś Traktu prowadzi od Komandorii, poprzez Śródkę, Ostrów Tumski, Stare Miasto, Centrum (w tym plac Wolności i Zamek Cesarski) aż do Jeżyc, obejmuje wszystkie etapy rozwoju miasta i style architektoniczne. Jednocześnie ukazuje Poznań jako miejsce przenikania się i asymilacji trzech narodowości: Polaków, Niemców i Żydów.