Materiały edukacyjne
Materiały edukacyjne
W ramach projektu, przez ekspertów dydaktyków a pod okiem architektra urbanisty, zostały wypracowane uniwersalne materiały edukacyjne w formie scenariusza zajęć do przeprowadzenia warsztatów w różnych grupach wiekowych.
AUTORZY MATERIAŁÓW EDUKACYJNYCH
na warsztaty nt. przestrzeni publicznej dla dzieci i młodzieży:
Ryszard Pempera - Autor scenariusza dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów szkół podstawowych i szkol gimnazjalnych
Absolwent UAM w Poznaniu, nauczyciel języka polskiego w Zespole Szkół z Oddziałami Sportowymi nr 1 w Poznaniu, doradca metodyczny dla polonistów szkół podstawowych i gimnazjów, edukator programu KREATOR; od kilkunastu lat współpracuje z organizatorami Międzynarodowego Festiwalu Filmów dla Dzieci i Młodzieży "Ale kino!"; współuczestniczył w projekcie dla uczniów szkół podstawowych "Stop! Nie wykluczaj! Pomoż! - jak zrobić film animowany na ważny temat" - redaktor opracowania książkowego tego projektu; publikował w "Polo-nistyce", "Nowej Polszczyźnie", "Uczyć Lepiej".
kontakt: panjaneq@gmail.com
CYKL ZAJĘĆ Z DZIEĆMI PRZEDSZKOLNYMI
3 spotkania po 45min.
Temat: Urzadzamy plac zabaw!
CYKL ZAJĘĆ W SZKOLE PODSTAWOWEJ (klasy IV - VI)
3 spotkania po 45 min
Temat: Swiat sie zmienia, nazwy ulic pozostaja... Temat: Jestesmy w parku miejskim.
CYKL ZAJĘĆ W GIMNAZJUM
3 spotkania po 45 min
Temat: Wjechac czy nie wjechac autem na Stary Rynek? Temat: Grafiti, murale, tagi czy bazgroły? - zasady kształtowania przestrzeni publicznej z poszanowaniem dobra wspólnego.
Róża Połeć - autorka scenariusza dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, studentów i seniorów
Absolwentka filologii polskiej UAM w Poznaniu. Ukończyła Studium Menedżerów Kultury oraz studia podyplomowe na kierunku: Nauczanie Języka Polskiego jako Obcego. Nauczycielka języka polskiego w III LO im. św. Jana Kantego w Poznaniu oraz doradca metodyczny w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu. Autorka materiałów edukacyjnych i artykułów publikowanych w Uczyć lepiej. Twórczyni międzyszkolnych projektów edukacyjnych realizowanych we współpracy z nauczycielami oraz uczniami poznańskich liceów ogólnokształcących.
kontakt: doradca.polec@ankiety.odnpoznan.pl
CYKL ZAJĘĆ W SZKOŁE PONADGIMNAZJALNEJ
3 spotkania po 45 min
Temat: Przestrzen publiczna - jak ja chronic i uzytkowac?
CYKL ZAJĘĆ ZE STUDENTAMI UCZELNI WŻYSZYCH
3 spotkania po 90 min
Temat: Kreowanie wysokiej jakosci przestrzeni publicznych.
CYKL ZAJĘĆ Z SENIORAMI
2 spotkania po 4h
Temat: Jak uzytkowac i kształtowac przestrzen publiczna?
Aleksandra Woldańska-Płocińska - Ilustratorka wszystkich materiałów edukacyjnych oraz promocyjnych projektu
W 2010 roku ukończyłam studia na wydziale grafiki Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Obecnie jestem asystentką w pracowni projektowania opakowań na UA. W Poznaniu mieszkam i pracuję. Zajmuję się ilustracją, plakatem oraz książką, nie tylko dla dzieci. Do tej pory ukazało się kilkanaście książek z moimi ilustracjami w tym kilka książek autorskich: Pierwsze urodziny prosiaczka (Czerwony Konik 2010), Marchewka z groszkiem (Czerwony Konik, 2011), Co dwie brody to nie jedna, kompendium wiedzy o zaroście (Alegoria 2011).
Zajmuję się też ilustracją prasową. W 2013 roku w konkursie Projekt Roku, organizowanym przez STGU, dostałam wyróżnienie za serię ilustracji do magazynu Wysokie Obcasy. W wolnych chwilach projektuję nadruki na torby które można obejrzeć na stronie bagbag.pl. Uwielbiam rysować jedzenie i prosiaczki.
Więcej moich prac można obejrzeć na stronie: www.slimaq.ovh.org
dr inż.arch.Bartosz Kaźmierczak - ekspert ds przestrzeni publicznej koordynujący pod względem merytorycznym treść opracowanych materiałów edukacyjnych.
Urodzony w Poznaniu 10.11.1976r. Studia na Wydziale Architektury Politechniki Poznańskiej ukończył w 2002 roku. Od 1998 do 2005 roku zdobywał doświadczenie w poznańskich pracowniach projektowych. Od 2006 roku pracownik Zakładu Urbanistyki i Planowania Przestrzennego na Wydziale Architektury Politechniki Poznańskiej. Na WAPP w 2011 obronił z wyróżnieniem pracę doktorską. Autor wielu artykułów publikowanych w czasopismach naukowych w kraju i zagranicą. Główny obszar zainteresowań badawczych obejmuje tematykę miejską, w tym zagadnienia rewitalizacji, przestrzeni publicznych oraz kreowania wizerunku małych ośrodków osiedleńczych. Od 2005 roku zaangażowany w różne działania społeczne. Aktywny członek TUP i Stowarzyszenia Forum Rewitalizacji.