Jeszcze przed południem przedstawiciele władz Miasta Poznania spotkali się z Winnem Nielsenem z Copenhagen Solutions Lab (miejski inkubator inicjatyw Smart City). Celem rozmów było szukanie nowych sposobów oraz technik łączących zasady planowania przestrzeni miejskiej i środowiska architektonicznego. Następnie z naczelną architekt Kopenhagi, Tiną Saaby Madsen, prezydenci dyskutowali na temat sposobów rozwoju i rewitalizacji miasta. Po południu natomiast odbyło się spotkanie z szefową projektu ds. planowania tras i ścieżek rowerowych w stolicy Danii, Marie Kåstrup.
"Z doświadczeń Kopenhagi w zakresie rozwiązań komunikacyjnych korzystają inne miasta. Jakość życia w Kopenhadze przyciąga nowych mieszkańców. Co miesiąc Kopenhaga zyskuje 1000 mieszkańców, a w latach osiemdziesiątych XX wieku problemem było wyludnianie się miasta i zdegradowane centrum. Już teraz 45% podróży do pracy czy szkoły odbywa się tu rowerem. A prace nad wszelkimi projektami miejskimi realizowane są najpierw testowo, na małą skalę, a dopiero potem, po uwzględnieniu uwag mieszkańców, mogą być wprowadzane w całym mieście. Do tego władze miasta ciągle reagują na lokalne problemy, rozwiązując je z ekspertami i mieszkańcami" - napisał na facebooku prezydent Jacek Jaśkowiak.
Jak okazało się czasie rozmów Kopenhaga działa w ten sposób, że realizuje najpierw małe, testowe projekty, żeby łatwiej przekonać ludzi i polityków do rozwiązań na dużą skalę. W ten właśnie sposób wprowadzano w Kopenhadze ITS, czyli Inteligentny System Transportu. Metodą działań władz są pytania do mieszkańców o problemy w ich lokalnych społecznościach, a potem praca z ekspertami, w czasie której tworzone są rozwiązania systemowe, które z kolei poddawane są dyskusji z mieszkańcami.
MP/PMX
Zobacz również

Świąteczne życzenia od Jacka Jaśkowiaka, prezydenta Poznania

Jubileusze par małżeńskich

Jubileusze par małżeńskich
