Nowa droga rowerowa nabiera kształtów
- W pierwszej kolejności nawierzchnia bitumiczna ułożona została po południowej stronie ul. Królowej Jadwigi, od mostu w stronę AWF - mówi Justyna Litka, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie. - Na tym odcinku droga rowerowa poprowadzona została za linią drzew, która oddziela ją od chodnika. Warto zwrócić uwagę, że częściowo zrezygnowano z budowy krawężników, co jest podyktowane troską o korzenie pobliskich drzew. Bardzo zaawansowane prace realizowane są na terenie parku im. Tadeusza Mazowieckiego, tam także układana jest nowa nawierzchnia.
Wykonawca kontynuuje również roboty związane z infrastrukturą towarzyszącą, w tym z oświetleniem i instalacją nawodnienia zieleni. Ponadto trwa przebudowa wyspy dzielącej jezdnie ul. Garbary na wysokości skweru Filipiny i Konstancji Studzińskich i salonu samochodowego - obowiązuje tam czasowa organizacja ruchu, należy więc zachować ostrożność.
Zmienia się geometria wlotu w ul. Kazimierza Wielkiego, gdyż trasa rowerowa poprowadzona zostanie po wschodniej stronie ul. Strzeleckiej i Garbary do ul. Kazimierza Wielkiego, gdzie za przystankiem autobusowym połączy się z istniejącą infrastrukturą dla rowerzystów.
Dzięki inwestycji poprawi się komfort i bezpieczeństwo rowerzystów poruszających się w rejonie skrzyżowania ulic Strzeleckiej, Królowej Jadwigi i Drogi Dębińskiej. Nowe drogi powstają po obu stronach ul. Królowej Jadwigi, między mostem a ul. Strzelecką i Drogą Dębińską. Trasa rowerowa przebiega przez park im. Tadeusza Mazowieckiego wzdłuż chodnika, przy czym założeniem inwestycji jest minimalna ingerencja w zieleń parku. Po południowej stronie ul. Królowej Jadwigi nowa trasa połączy istniejący przejazd rowerowy przez ul. Droga Dębińska z mostem. Z kolei po drugiej stronie ulicy powstaje nowy fragment, łączący przejazd przez ul. Królowej Jadwigi z mostem i drogą rowerową w pasie drogowym ul. Kazimierza Wielkiego.
Powstająca infrastruktura będzie miała oświetlenie i odpowiednie odwodnienie. Przewidziany jest również montaż małej architektury: ławek, podpórek dla rowerzystów i koszy na śmieci.
Wybudowane odcinki drogi rowerowej będą częścią trasy głównej łączącej centrum z rejonami Szczepankowa zgodnie z Programem Rowerowym Miasta Poznania.
PIM/AW