Małe Garbary - zmiany w organizacji ruchu

Postępuje budowa nowej drogi rowerowej po północnej stronie jezdni ulic Estkowskiego, Małe Garbary, Wolnica i Solnej. Zmieniają się także przystanki i chodniki. W środę, 8 listopada, ruch samochodowy zostanie przełożony z lewego pasa ul. Małe Garbary na prawy. Następnego dnia udostępniony zostanie przystanek autobusowy.

Na zdjęciu duże skrzyżowanie ulic widziane z lotu ptaka - grafika artykułu
8 listopada (środa) przewidziana jest zmiana organizacji ruchu na ul. Małe Garbary

- Przebieg nowej drogi rowerowej widać już na całym odcinku. W ostatnim czasie przy ul. Wolnica i Solnej ułożone zostały krawężniki. Wzdłuż powstającej trasy budowane są także chodniki. Przy ul. Małe Garbary dobiegają końca prace nawierzchniowe w zatoce autobusowej i rozpoczyna się przebudowa zatoki przystanku przy ul. Solnej - mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Prace nawierzchniowe trwają również na jezdniach skrzyżowania ulic Estkowskiego, Garbary i Małe Garbary. Ostatnia, czyli ścieralna warstwa układana jest na wylocie w ul. Estkowskiego, a na prawym pasie ul. Małe Garbary od ul. Garbary do ul. Bóżniczej układana jest warstwa podbudowy.

W związku z postępem prac nawierzchniowych, 8 listopada (środa) przewidziana jest zmiana organizacji ruchu na ul. Małe Garbary. Zamknięty zostanie lewy pas ruchu i równolegle otwarty zostanie prawy, już gotowy. Następnie wykonawca przystąpi do rozbiórki nawierzchni wyłączonego z ruchu lewego pasa. 

Z kolei od 9 listopada autobusy będą mogły zatrzymywać się na przebudowanym przystanku Małe Garbary. Oznacza to, że pasażerowie nie będą już korzystać z przystanku tymczasowego działającego obecnie przy ul. Garbary.

Powstający fragment obwodnicy ścisłego centrum, przewidzianej w Programie Rowerowym Miasta Poznania, pozwoli rowerzystom łatwiej dojechać rowerem do śródmieścia, a z drugiej strony - wygodnie i bezpiecznie dotrzeć do Wartostrady oraz terenów rekreacyjnych. Dzięki inwestycji zostaną zapewnione wyodrębnione ciągi komunikacyjne dla poszczególnych uczestników ruchu, dlatego zmienia się m.in. przebieg chodnika i geometria skrzyżowań przecinających nową drogę. Prowadzone są również roboty związane z odwodnieniem pasa drogowego. Sygnalizacja świetlna jest dostosowywana do przyszłego ruchu rowerowego. Wzdłuż nowej drogi pojawią się ławki, kosze na śmieci i stojaki rowerowe, a także nowa roślinność.

PIM/AW