Kampanie, akcje

Warsztaty w Poznańskich szkołach - Projekt Enter Your Future.

W Poznaniu od 13 maja do 21 czerwca 2013r. w 14 Poznańskich gimnazjach i liceach odbyły się warsztaty w ramach kolejnej edycji projektu Enter Your Future.

Enter Your Future jest projektem realizowanym przez Komitet Narodowy AIESEC Polska. Ideą projektu jest szerzenie wiedzy z zakresu przedsiębiorczości oraz zrozumienia międzykulturowego wśród młodzieży w połączeniu z rozrywką i aktywnymi formami zajęć, podczas których uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania i lepiej poznać świat, problemy społeczne oraz życie codzienne w innych krajach.

W szkołach biorących udział w projekcie praktykanci prowadzą interaktywne warsztaty. Dyskusje, kreatywne zadania, spotkania z praktykantami również po lekcjach - to wszystko sprzyja otwieraniu się młodych ludzi z poznańskich szkół na problemy otaczającego świata.

Projekt realizowany był we współpracy z Miastem Poznań.

Bieżąca edycja poświęcona była przede wszystkim tematyce wolontariatu, dyskryminacji, potrzebom osób z niepełnosprawnościami.

Projekt oficjalnie zainaugurowany został 24 maja w Sali Białej Urzędu Miasta Poznania.

Więcej informacji na stronie: http://enteryourfuture.tumblr.com/

Załączniki


Szkolenia z zakresu problematyki barier funkcjonalnych oraz obsługi niepełnosprawnego klienta dla wydziałów oraz jednostek organizacyjnych Miasta Poznania.

Celem ogólnym projektu była poprawa jakości życia niepełnosprawnych mieszkańców Miasta Poznania poprzez wdrożenie polityki równości i przeciwdziałanie dyskryminacji w świadczeniu usług publicznych.

Celami szczegółowymi projektu były:

1. Poszerzenie kompetencji pracowników Urzędu Miasta Poznania z zakresu obsługi niepełnosprawnych interesantów.

2. Kształtowanie pozytywnej postawy pracowników Urzędu Miasta Poznania wobec interesantów z niepełnosprawnością.

3. Motywowanie pracowników Urzędu Miasta Poznania do przełamywania barier i lęku przed kontaktami z osobami z niepełnosprawnością.

4. Uwrażliwianie pracowników Urzędu Miasta Poznania na zagadnienia związane z niepełnosprawnością.

5. Przedstawienie osób z niepełnosprawnością jako pełnoprawnych interesantów i współpracowników.

Projekt miał charakter szkoleniowy.

Jako jednostkę szkoleniową wybrano Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji z Warszawy w ramach dotacji na realizację zadania publicznego: Działania na rzecz osób niepełnosprawnych - Prowadzenie działań mających na celu niwelowanie barier informacyjnych i w komunikowaniu się, między innymi poprzez udostępnianie wiedzy na temat przestrzeni miasta na kwotę 125 317 zł.

Szkolenia adresowane były do pracowników wydziałów Urzędu Miasta Poznania oraz miejskich jednostek organizacyjnych.

Dla zapewnienia efektywności projektu zastosowano następujące kryteria rekrutacji: 

1. Pracownicy zajmujący się lub mający wpływ na infrastrukturę miejską (drogi, budynki, obiekty oświaty, kultury, obiekty sportu, rekreacji, zabytki, komunikacja, łączność, zieleń miejska, obiekty sanitarne itp.).

2. Pracownicy obsługi klienta, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. "wydziałów masowych".

3. Dyrektorzy wydziałów i jednostek miejskich.

Osiągnięto następujące rezultaty "twarde":

  • Przeszkolono 354 osoby
  • Przeprowadzono 27 szkoleń, w ramach 176 godzin szkoleniowych

Okres realizacji projektu: od 18.10.2011r. do 15.12.2011r.

Osiągnięte rezultaty "miękkie" projektu to:

1. Poprawa wizerunku Urzędu jako instytucji otwartej i  przyjaznej wszystkim mieszkańcom.

2. Poprawa jakości obsługi mieszkańców.

3. Wzrost wiedzy pracowników Urzędu Miasta Poznania na temat barier architektonicznych i komunikacji z osobami niepełnosprawnymi. Jakość wiedzy przekazywanej na szkoleniach została zweryfikowana przez ankiety ewaluacyjne wypełniane przez uczestników.

4. Ukształtowanie pozytywnych postaw pracowników Urzędu Miasta Poznania wobec interesantów z niepełnosprawnością. Dzięki uczestnictwu w szkoleniach pracownicy Urzędu Miasta Poznania zwiększyli motywację do przełamywania barier i lęku przed kontaktami z osobami z niepełnosprawnością. Przekazanie wiedzy w trakcie szkoleń wpłynęło na uwrażliwienie na zagadnienia związane z niepełnosprawnością. Sposób prowadzenia szkoleń zapewnił przygotowanie pracowników wydziałów i jednostek organizacyjnych Miasta Poznania do obsługi klientów niepełnosprawnych.

5. Poszerzenie kompetencji leksykalnych w kontaktach z osobami z niepełnosprawnością.

6. Zwiększenie motywacji pracowników poprzez ograniczenie stresu związanego z kontaktami z osobami z  niepełnosprawnością wynikającego z niewystarczającej znajomości ich specyficznych problemów i potrzeb.

7. Poszerzenie kompetencji pracowników odpowiedzialnych za dostępność Urzędu dla osób z niepełnosprawnością w zakresie kreowania przestrzeni pozbawionej barier architektonicznych.

Załączniki


Od 2004 roku we wrześniu w ramach programu "Polska bez barier", prowadzonego przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, odbywały się kolejne edycje kampanii społecznej pod hasłem "Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu?".

Celem inicjatywy było zwrócenie uwagi na problem zajmowania przez pełnosprawnych kierowców "kopert" czyli miejsc przeznaczonych wyłącznie dla osób niepełnosprawnych.

Miasto Poznań we współpracy z licznymi partnerami w czasie kampanii podejmowało szereg działań mających zmobilizować niefrasobliwych kierowców do przestrzegania przepisów dotyczących ruchu drogowego.

Współpracę z Urzędem Miasta Poznania podjęli: Centrum M1, IKEA, Kinepolis, trzy centra handlowe TESCO, SELGROS, King Cross, Poznań Plaza, Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego, Policealna Szkoła Pracowników Służb Społecznych, Sekcja Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji, Straż Miejska, Zarząd Dróg Miejskich, Toyota Bońkowscy. W ramach urzędu wydziałem współpracującym był Wydział Komunikacji.

Na potrzeby kampanii w Poznaniu wyprodukowano ulotki, książeczki dla dzieci, naklejki, notesy, długopisy oraz okładki na dokumenty.

Dużym zainteresowaniem wśród kierowców cieszyły się zawieszki zapachowe do samochodów.

Natomiast banery reklamowe w formie roll-up'ów o wymiarze 85x200 cm ze stabilnym stelażem świetnie prezentowały się w jednostkach miejskich i centrach handlowych.

Odbywały się również happeningi na ulicach Poznania przygotowane
i realizowane przez zawodowych aktorów teatralnych.

Kampania Parkingowa pomogła zmienić postrzeganie "kopert" w społeczeństwie.

Dzięki ogólnopolskiej akcji wprowadzono nowe przepisy ruchu drogowego. Kierowcy parkujący bezprawnie na "kopertach" karani są mandatem w wysokości 500 zł i dostają 5 pkt. karnych.

Usunięcie luki w przepisach drogowych, która sprawiała, że kierowcy zajmujący bez upoważnienia miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością przed centrami handlowymi pozostawali bezkarni, to kolejny sukces ogólnopolskiej kampanii społecznej "Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu".

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej