Formularz rozliczenia
Po zrealizowaniu zadania beneficjent zobowiązany jest do przedłożenia rozliczenia Prezydentowi Miasta Poznania w terminie określonym w umowie dotacyjnej tj. do 31 października danego roku kalendarzowego; jeżeli termin ten kończy się w sobotę, niedzielę lub święto, wówczas rozliczenie można złożyć do końca najbliższego dnia roboczego.
Rozliczenie należy złożyć na druku stanowiącym załącznik nr 5 uchwały wraz z dokumentami:
1. Ogrzewanie z miejskiej sieci cieplnej:
a) protokół realizacji zadania;
b) faktury, rachunki (z datą po dniu zawarcia umowy dotacyjnej z Miastem Poznaniem);
c) umowa na dostawę ciepła;
d) dokument potwierdzający likwidację dotychczasowego źródła ciepła na paliwo stale;
e) zdjęcia dokumentujące wykonanie zadania.
2. Ogrzewanie gazowe:
a) protokół realizacji zadania;
b) faktury, rachunki (z datą po dniu zawarcia umowy dotacyjnej z Miastem Poznaniem);
c) umowa na dostawę gazu lub ostatnia faktura za gaz;
d) karta gwarancyjna nowego źródła ciepła;
e) decyzja zatwierdzająca projekt budowlany / pozwolenie na budowę lub zaświadczenie o braku sprzeciwu wydane przez Wydział Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania;
f) dokument potwierdzający likwidację dotychczasowego źródła ciepła na paliwo stale;
g) zdjęcia dokumentujące wykonanie zadania.
3. Ogrzewanie elektryczne:
a) protokół realizacji zadania;
b) faktury, rachunki (z datą po dniu zawarcia umowy dotacyjnej z Miastem Poznaniem);
c) umowa na dostawę energii elektrycznej lub ostatnia faktura za energię elektryczną;
d) karta gwarancyjna nowego źródła ciepła;
e) dokument potwierdzający likwidację dotychczasowego źródła ciepła na paliwo stale;
f) zdjęcia dokumentujące wykonanie zadania.
4. Ogrzewanie pompą ciepła:
a) protokół realizacji zadania;
b) faktury, rachunki (z datą po dniu zawarcia umowy dotacyjnej z Miastem Poznaniem);
c) umowa na dostawę energii elektrycznej lub ostatnia faktura za energię elektryczną;
d) karta gwarancyjna nowego źródła ciepła;
e) dokument potwierdzający likwidację dotychczasowego źródła ciepła na paliwo stale;
f) zdjęcia dokumentujące wykonanie zadania;
g) zgłoszenie projektu robot geologicznych - jeśli dotyczy (w przypadku gruntowej pompy ciepła).
5. Panele fotowoltaiczne (łącznie z pkt 3 lub 4, jeśli dotyczy):
a) protokół realizacji zadania;
b) faktury, rachunki (z datą po dniu zawarcia umowy dotacyjnej z Miastem Poznaniem);
c) informacja o przyłączeniu mikroinstalacji do sieci;
d) zdjęcia dokumentujące wykonanie zadania.
Datą złożenia rozliczenia jest data jego wpływu do Urzędu Miasta Poznania.
Jeżeli rozliczenie zawiera braki formalne, które nie pozwalają na jego weryfikację, beneficjent zostanie wezwany do uzupełnienia lub poprawienia rozliczenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 7 dni od dnia doręczenia wezwania.
Przekazanie środków z udzielonej dotacji następuje po pozytywnej weryfikacji rozliczenia.
Negatywna weryfikacja rozliczenia nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie ani wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Dotujący zastrzega sobie prawo do możliwości oględzin nieruchomości w trakcie weryfikacji rozliczenia przez upoważnionego przedstawiciela Prezydenta Miasta Poznania w celu sprawdzenia stanu faktycznego.
Kontrola trwałości!
Dotujący zastrzega sobie prawo do możliwości przeprowadzenia kontroli trwałości zrealizowanego zadania w okresie pięciu lat od dnia pozytywnej weryfikacji rozliczenia dotacji.
W przypadku nieprzestrzegania zapisów umowy dotacyjnej lub nieudostępnienia nieruchomości w celu kontroli trwałości zadania przyznana dotacja podlega zwrotowi na zasadach i w trybie określonym w odrębnych przepisach prawa powszechnie obowiązującego.