ROCKWOOL GBS: Siedem lat rozwoju, doskonałości i skandynawskiej kultury pracy

Grupa ROCKWOOL jest światowym liderem w produkcji rozwiązań z wełny skalnej. Pierwsza fabryka powstała w Hedehusene w Danii w 1937 roku. Na przestrzeni lat ROCKWOOL poszerzał swoje portfolio produktowe, otwierał kolejne fabryki i biura w nowych lokalizacjach. W Polsce po raz pierwszy ROCKWOOL zagościł w 1993 roku, natomiast w 2016 roku firma otworzyła centrum kompetencyjne ROCKWOOL GBS w Poznaniu, które zajmuje się kompleksowym wsparciem biznesu w zakresie finansów, IT, badań i rozwoju, inżynieringu, zakupów, marketingu oraz HR. Wraz z rozwojem organizacji firma postanowiła rozszerzyć swoją obecność o kolejną lokalizację - Warszawę, gdzie w 2022 roku otwarto kolejne biuro. Centrum ROCKWOOL GBS świętuje właśnie swoje 7 urodziny, jest to więc idealny czas na refleksję nad osiągnięciami.

Centrum ROCKWOOL GBS świętuje właśnie swoje 7 urodziny - grafika artykułu
Centrum ROCKWOOL GBS świętuje właśnie swoje 7 urodziny

W przeciwieństwie do obszernej 80-letniej historii Grupy ROCKWOOL i 30-letniej obecności ROCKWOOL w Polsce, ROCKWOOL GBS może wydawać się względnym nowicjuszem. Centrum powstało we 2016 roku i rozpoczęło swoją przygodę od skromnej grupy 26 pracowników obsługujących głównie procesy finansowe a rozrosło się w kwitnącą społeczność liczącą ponad 450 wykwalifikowanych specjalistów.  Wśród pracowników ROCKWOOL GBS znajdują się obecnie inżynierowie projektujący maszyny dla fabryk; specjaliści ds. oprogramowania i IT rozwijający automatyzację i aplikacje mobilne dla biznesu i jego klientów; specjaliści ds. zakupów dostarczający wsparcie w zakresie zakupów i przetargów; projektanci graficzni tworzący obrazy, animacje i filmy dla globalnych kampanii marketingowych; a także eksperci w dziedzinie kontroli, raportowania, wsparcia sprzedaży, usług podatkowych i wielu innych.

Zespoły ROCKWOOL GBS wdrażają automatyzację, wirtualizację, analizy i inne narzędzia cyfrowe do procesów oraz rozwijają i wdrażają bardziej efektywne sposoby wsparcia spółek ROCKWOOL na całym świecie. Jednym z godnych uwagi przykładów zaangażowania ROCKWOOL GBS w najlepsze praktyki jest utworzenie zespołu Marketing SSC. Ten zespół od czasu swojego powstania skutecznie wykonał ponad 1500 zadań dla ponad 80 zadowolonych klientów, osiągając imponującą średnią ocenę satysfakcji klienta wynoszącą 4,94 na 5.

Jak wspomniano firma ROCKWOOL wywodzi się z Danii, a swoją centralę ma nieopodal Kopenhagi. Dlatego nawet w poznańskim i warszawskim oddziale widać duńską kulturę pracy. Tu każdy pracownik ma czynny wpływ na organizację pracy, może wdrażać swoje pomysły niezależnie od zajmowanego stanowiska, a oprócz niewątpliwego profesjonalizmu, panuje tu spokojna, nieformalna atmosfera. Kiedy zapytaliśmy pracowników z najdłuższym stażem jak kultura firmy i środowisko pracy przyczyniły się do tego, że po 7 latach nadal są i chcą pracować w firmie, Dawid Wojciechowski odpowiada: "Dla mnie bardzo ważna jest praca zespołowa. Ludzie, z którymi można pracować, żartować i nawet rozmawiać, gdy mam trudny dzień". Podobne uczucia wyraża Aleksander Czekaj,  dodając: "Uważam, że kultura firmy i styl zarządzania, z których jestem bardzo zadowolony, są kluczowe dla mojej 7 letniej już obecności w ROCKWOOL". Natalia Smaruj uważa, że miała "szczęście współpracować z liderami, którzy mi ufają, dają mi swobodę, elastyczność i wierzą w moje umiejętności." Te aspekty skandynawskiego modelu pracy sprawiają, że pracownicy wiążą się z firmą na dłużej.

Patrząc w przyszłość, aspiracją firmy jest dalszy rozwój: zarówno jeśli chodzi o rozwijanie procesów, jak i pracowników. "Nasze wysiłki są skoncentrowane na doskonaleniu i optymalizacji naszych procesów operacyjnych, zapewnieniu efektywności i utrzymaniu najwyższych standardów jakości, aby przynosić pozytywny wpływ dla całej Grupy ROCKWOOL" - mówi Ewelina Płocieniczak, Dyrektorka Centrum ROCKWOOL GBS. Równie ważne jest dla nas jako firmy inwestowanie w nasz najcenniejszy zasób - ludzi. Dlatego kontynuujemy priorytetowe inwestycje w rozwój zawodowy, rozszerzanie kompetencji i dobrostan naszych pracowników.