Rusza buspas na ul. Mostowej
Dotychczas autobusy potrzebowały czasami nawet 20 minut na pokonanie odcinka od przystanku AWF do przystanku Garbary, gdy tymczasem, według rozkładu jazdy, powinno im to zająć między 9 a 12 minut. Wprowadzeniu buspasa powinno poprawić regularność i punktualność kursowania autobusów w tym rejonie.
Z nowego buspasa na ul. Mostowej będą mogły skorzystać również taksówki, służby miejskie bez konieczności używania sygnałów dźwiękowych, jednoślady i samochody, które przewożą minimum trzy osoby. Buspas ma pełnić także funkcję tzw. drogi życia, którą pojazdy służb ratunkowych - policja, pogotowie, straż pożarna czy miejska - będą mogły szybko przejechać, by nieść pomoc.
Od połowy sierpnia funkcjonuje już odcinek buspasa w okolicy skrzyżowania ulic Kazimierza Wielkiego i Mostowej. Autobusy komunikacji miejskiej mają tu priorytet i jako jedyne pojazdy mogą skręcać z prawego pasa w ul. Mostową.
- Kierowcy jadący ulicą Kazimierza Wielkiego w stronę ulicy Mostowej mogą poruszać się wyłącznie lewym pasem ruchu, a następnie wskazanym przez oznakowanie poziome i pionowe jednym pasem do ulicy Wierzbowej. Torowisko tramwajowe jest przeznaczone wyłącznie dla pojazdów komunikacji zbiorowej - przypomina Agata Kaniewska z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.
Projekty zakładające wydzielenie buspasów na ulicach Garbary, Mostowej i Drodze Dębińskiej były przedmiotem konsultacji społecznych od kwietnia do czerwca bieżącego roku. Wyznaczanie buspasów na ulicach, zwłaszcza tych, które często bywają zakorkowane, ma bezpośredni wpływ na ułatwienie przejazdu autobusów, a co się z tym wiąże - na punktualność pojazdów. Na ul. Mostowej skorzystają na tym autobusy linii 74, 90, a na krótkim odcinku także 76. Dzięki uprzywilejowaniu komunikacji publicznej Miasto chce zachęcić do rezygnacji z samochodu i korzystania właśnie z transportu zbiorowego.
Ryszard Bączkowski/biuro prasowe