Przyszłość reklamy cyfrowej w przestrzeni miejskiej

W Poznaniu odbyła się pierwsza z cyklu debat dotyczących reklamy cyfrowej na terenie miast. Wydarzenie kierowane jest do środowiska samorządowego, naukowego oraz technologicznego.

Galeria zdjęć z debaty, która odbyła się na Uniwersytecie Artystycznym - grafika artykułu
W Poznaniu odbyła się pierwsza z cyklu debat dotyczących reklamy cyfrowej na terenie miast

- Postęp technologiczny dokonuje się na naszych oczach. Rozwijający się rynek nowoczesnych mediów stopniowo zastępuje tradycyjne formy reklamy. Obserwowane na terenie miast technologie cyfrowe, stanowią dla samorządów istotne wyzwania w kontekście kształtowania lokalnej polityki przestrzennej - mówi Natalia Weremczuk, zastępczyni prezydenta Poznania. 

Celem debat jest wymiana doświadczeń środowiska samorządowego, naukowego oraz technologicznego, która przyczyni się do sformułowanie kierunków rozwoju infrastruktury cyfrowej, wspierającej kompleksowe zarządzanie miastem. 

Pierwsza z cyklu debat odbyła się 20 września na Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. Współorganizatorem był Wydział Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania.

Eksperci, biorący udział w panelach,  przybliżyli zagadnienia związane z wpływem nowoczesnych technologii na przestrzeń miejską oraz omówili, jak reklama cyfrowa będzie kształtować przyszłość komunikacji, w kontekście wyzwań związanych z inteligentnym zarządzaniem miastem. Prelegenci przedstawili zasady dotyczące umieszczania reklam cyfrowych w przestrzeni publicznej, z uwzględnieniem ich estetyki oraz regulacji prawnych.

Kolejna debata odbędzie się 3 grudnia. Jej organizatorem będzie Miasto Lublin. 

Cykl debat zakończy się wypracowaniem rekomendacji, które mają posłużyć jako podstawa do dalszych działań oraz dialogu pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi stronami, z myślą o kształtowaniu przestrzeni miejskiej, która będzie zarówno nowoczesna, jak i przyjazna dla mieszkańców.