Przyszłość reklamy cyfrowej w przestrzeni miejskiej
- Postęp technologiczny dokonuje się na naszych oczach. Rozwijający się rynek nowoczesnych mediów stopniowo zastępuje tradycyjne formy reklamy. Obserwowane na terenie miast technologie cyfrowe, stanowią dla samorządów istotne wyzwania w kontekście kształtowania lokalnej polityki przestrzennej - mówi Natalia Weremczuk, zastępczyni prezydenta Poznania.
Celem debat jest wymiana doświadczeń środowiska samorządowego, naukowego oraz technologicznego, która przyczyni się do sformułowanie kierunków rozwoju infrastruktury cyfrowej, wspierającej kompleksowe zarządzanie miastem.
Pierwsza z cyklu debat odbyła się 20 września na Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. Współorganizatorem był Wydział Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania.
Eksperci, biorący udział w panelach, przybliżyli zagadnienia związane z wpływem nowoczesnych technologii na przestrzeń miejską oraz omówili, jak reklama cyfrowa będzie kształtować przyszłość komunikacji, w kontekście wyzwań związanych z inteligentnym zarządzaniem miastem. Prelegenci przedstawili zasady dotyczące umieszczania reklam cyfrowych w przestrzeni publicznej, z uwzględnieniem ich estetyki oraz regulacji prawnych.
Kolejna debata odbędzie się 3 grudnia. Jej organizatorem będzie Miasto Lublin.
Cykl debat zakończy się wypracowaniem rekomendacji, które mają posłużyć jako podstawa do dalszych działań oraz dialogu pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi stronami, z myślą o kształtowaniu przestrzeni miejskiej, która będzie zarówno nowoczesna, jak i przyjazna dla mieszkańców.