Poznań wyróżniony za kampanię społeczną

Miejska kampania społeczno-edukacyjna "Zmień perspektywę na neuroróżnorodność" została doceniona - otrzymała wyróżnienie w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2024. Działania mają na celu przybliżenie zagadnienia neuroatypowości w miejscu pracy oraz zachęcenie pracodawców do zatrudniania osób m.in. ze spektrum autyzmu lub ADHD.

Zdjęcie przedstawia dwie osoby pozujące do zdjęcia. W dłoniach trzymają wyróżnienie w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2024. - grafika artykułu
Poznań wyróżniony za kampanię społeczną

Celem kampanii jest zachęcenie poznańskich pracodawców do zatrudniania osób neuroróżnorodnych w swoich firmach. Akcja skupia się na wskazaniu ich mocnych stron, takich jak: kreatywność, wysoki poziom koncentracji, specjalistyczna wiedza merytoryczna czy precyzja, dokładność i pasja.

- Największymi wyzwaniami, z jakimi na co dzień mierzą się osoby neuroatypowe są: dyskryminacja, stygmatyzacja i uprzedzenia, które prowadzą do ich wykluczenia z rynku pracy oraz występowania chronicznych problemów z zatrudnieniem - mówi Marta Komorska, specjalistka ds. promocji w Urzędzie Miasta Poznania i pomysłodawczyni kampanii.  - Naszymi działaniami chcemy zwiększać świadomość społeczną i zaznaczać wagę włączającego środowiska pracy. Włączenie jest decyzją firm odpowiedzialnych społecznie, które w neuroróżnorodności widzą siłę, a nie utrudnienie.

Konkurs Employer Branding Excellence Awards odbył się już po raz 13. Jego organizatorem jest HRM Institute. Celem konkursu jest nagrodzenie i zaprezentowanie najlepszych przedsięwzięć employerbrandingowych w Polsce oraz szerzenie dobrych praktyk, które mogą stać się wzorem i inspiracją dla innych pracodawców. 

Miasto wspiera neuroatypowe talenty 

W ramach kampanii zrealizowano szereg działań. W przestrzeni miejskiej na przystankach autobusowych i tramwajowych pojawiły się plakaty promujące kampanię, zapraszające jednocześnie do odwiedzenia strony internetowej poświęconej projektowi- zmianaperspektywy.org. Tam każdy zainteresowany znajdzie informacje dotyczące m.in. tego, czym jest neuroróżnorodność, statystyki obrazujące zatrudnianie osób atypowych w Polsce, a także formy wsparcia i rekomendacje dla pracodawców oraz korzyści, wynikające z pracy w organizacjach neuronietypowytch. 

WIDEO

Widzowie kina Muza i Pałacowego, a także uczestnicy wydarzeń organizowanych przez Miasto mogli zobaczyć spot przybliżający sylwetki ambasadorów akcji. Udowadniają oni, że neuroróżnorodność nie jest problemem, a atutem w ich codziennej pracy.

Kampania miała także swoją odsłonę w mediach społecznościowych. Na Facebooku, Linkedinie i Instagramie publikowane były posty poświęcone projektowi. Łączna liczba wyświetleń kampanii reklamowych w social mediach wyniosła 1 560 884.

WIDEO

Miasto we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym zorganizowało konferencję "Neuroróżnorodność w pracy". Dwudniowe wydarzenie było skierowane do przedstawicieli firm oraz środowiska akademickiego. W ramach konferencji odbyły się także warsztaty dla liderów i managerów zespołów atypowych.

Autorem koncepcji kreatywnej miejskiej kampanii jest poznańska agencja Lucky You.

JZ