POZNAŃ. MIASTO WARTE POZNANIA

Dzisiaj rozpoczęła się kampania promocyjna pod hasłem ,,Poznań. Miasto warte poznania". Jej celem jest podtrzymanie pozytywnego wizerunku Poznania jako miasta europejskiego, silnego gospodarczo, stabilnie rozwijającego się, nowoczesnego. Ponadto kampania ma pokazywać Poznań od innej, chyba mniej dostrzegalnej, a tak samo prawdziwej, strony - jako miasto, w którym dużo się dzieje, w którym tętni życie kulturalne, akademickie i naukowe, w którym ciekawie się żyje i które jest równie pogodne i otwarte jak inne duże miasta polskie. Kampania jest przedsięwzięciem o zasięgu ogólnopolskim, jednakże jej adresatem nie są tylko mieszkańcy innych miast. W przypadku poznaniaków jej zadanie polega na umocnieniu poczucia dumy z przynależności do poznańskiej wspólnoty miejskiej. Kampania jest też swoistym zaproszeniem do wymiany poglądów na temat odbioru Poznania, do dyskusji o pożądanych zmianach i proponowanych kierunkach rozwoju.
Na ulicach największych miast w Polsce, np. Warszawy, Krakowa czy Wrocławia, a także w miejscowościach atrakcyjnych turystycznie, rozwieszone zostały billboardy promujące Poznań. Wizerunek miasta prezentowany jest w trzech wersjach plakatów: z Pegazem - Poznań kulturalny, z logo Międzynarodowych Targów Poznańskich - Poznań gospodarczy i z wieżowcem Akademii Ekonomicznej - silny ośrodek akademicki.
Kampania zorganizowana została z inicjatywy władz miasta Poznania, przy współpracy poznańskich środowisk gospodarczych. Jej koszt to około 300 tys.złotych.