Koncepcja trasy na Naramowice: kolejny etap gotowy!

"Analiza możliwości poprowadzenia trasy tramwajowej na Naramowice w planie i w profilu wraz z ukształtowaniem punktów przesiadkowych" - taki tytuł nosi kilkudziesięciostronicowy dokument przygotowany przez specjalistów z Politechniki Poznańskiej, a dotyczący przebiegu odcinka trasy wzdłuż Nowej Naramowickiej. W środę, 16 września, Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania, przekaże go uroczyście społecznikom, osiedlowym radnym i innym jednostkom zainteresowanym poprowadzeniem trasy tramwajowej na Naramowice.

UMP 2015 - grafika artykułu
UMP 2015

Celem opracowania jest wariantowa analiza możliwości zlokalizowania zakończenia trasy tramwajowej wzdłuż planowanej ul. Nowej Naramowickiej. Analizie poddano odcinek tej trasy na północ od pętli Wilczak. Opracowaniem objęto propozycje lokalizacji pętli, wariantową analizę koniecznych inwestycji w jezdnie samochodowe, wstępny szacunek kosztów budowy, analizę potencjalnych lokalizacji miejsc przesiadki między tramwajami i autobusami, potencjalnych lokalizacji parkingów Parkuj-i-Jedź (Park&Ride), opracowanie wytycznych dla przeprojektowania węzła Naramowice oraz opracowanie wytycznych dla projektu trasy tramwajowej na analizowanym odcinku w planie i w profilu.

Celem opracowania jest także zaproponowanie systemu transportu miejskiego konkurencyjnego wobec ruchu samochodowego na tyle, aby istotnie ograniczyć ruch samochodowy z terenu Naramowic, a celem dodatkowym było zapewnienie mieszkańcom Naramowic dostępu do pasażerskiego transportu szynowego.

Opracowanie zostało przygotowane przez dr inż. Jeremiego Rychlewskiego z Politechniki Poznańskiej.

BKPiRM/el

Załączniki