Zakup biletu przez aplikacje mobilne oraz wyszukiwarki połączeń i rozkłady jazdy.

Pasażerowie ZTM w Poznaniu mogą kupować bilety czasowe przez następujące aplikacje mobilne:

Więcej informacji:

www.ztm.poznan.pl

Jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek połączeń komunikacji miejskiej i międzymiastowej jest aplikacja jakdojade.pl. Pokazuje rozkłady oraz godziny przyjazdów i odjazdów tramwajów, autobusów,  pociągów, a także średni czas dotarcia na przystanek lub do celu bez używania pojazdów mechanicznych. Planując trasę, uwzględnia środki komunikacji miejskiej przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Od czasu powstania jakdojade.pl wciąż się rozwija i stara się odpowiadać na aktualne zapotrzebowanie pasażerów komunikacji miejskiej. Ponadto jeśli pasażer nie zna miasta i nie wie, pod jakim adresem aktualnie się znajduje, serwis ma funkcję GPS, która zlokalizuje osobę i wskaże, gdzie powinna się udać.

Alternatywą dla serwisu internetowego jakdojade.pl jest aplikacja mobilna. Jest ona całkowicie darmowa oraz dostępna do pobrania na telefony z systemem Android oraz iOS.

Kolejnym udogodnieniem aplikacji jest funkcja realtime, dzięki której informacje o opóźnieniach i zmianach w rozkładzie jazdy aktualizowane są na bieżąco.

Twórcy aplikacji w odpowiedzi na aktualne potrzeby związane z pandemią wprowadzili funkcję pokazującą natężenie ruchu na konkretnych przystankach. Dzięki niej użytkownicy mogą ominąć duże skupiska ludzi oraz zaplanować bezpieczniejszą podróż.

Aplikacja Mapy Google funkcjonuje podobnie.

Kolejną wartą uwagi jest aplikacja  Ginger, która pomaga w planowaniu przemieszczania się po mieście. Użytkownik nie ponosi żadnych kosztów związanych z korzystaniem z aplikacji czy zakupem, może pobrać ją za darmo. Osoby z dysfunkcją wzroku mają do dyspozycji darmową wersję tej aplikacji -Ginger Blu, specjalnie przystosowaną do współpracy z komórkowymi programami odczytu ekranu.

Więcej informacji:

mpk.poznan.pl.

MPK stawiając na nowe rozwiązania i wychodząc naprzeciw potrzebom osób z dysfunkcją wzroku umożliwia korzystanie z mobilnej aplikacji myMPK, której  zasadniczym zadaniem jest informowanie o zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.

Aplikacja "myMPK" działa w oparciu o system Voice Assistant, co oznacza, że może być wykorzystywana przez osoby niewidome i niedowidzące.

Aplikacja jest dostępna zarówno dla użytkowników urządzeń z systemem Android, jak iPhone, posiada funkcję czytania informacji przez syntezator mowy.

Więcej informacji:

mpk.poznan.pl

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej