grafika z logotypem Biuletynu Miejskiego

Biuletyn Miejski

Będzie konkurs na operatora DTP

Posiedzenie Komisji Promocji Miasta, Turystyki i Rekreacji poświęcone zostało planowanym zmianom w zasadach wspierania przez Miasto wydarzenia Dni Twierdzy Poznań.

wejście do zabytkowego fortu, otoczne wałem ziemi, porośiętym trawą - grafika artykułu
Fort V, fot. Wojciech Mania

O charakterystyce Dni Twierdzy Poznań opowiedział, tytułem wprowadzenia, Wojciech Mania z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. Impreza promuje historię Poznania i jego militarne dziedzictwo. Największą atrakcją dla mieszkańców i turystów jest możliwość zwiedzania XIX-wiecznych fortyfikacji. W organizację DTP zaangażowani są pasjonaci fortów i organizacje pozarządowe. Wydarzenie co roku przyciąga od 10 tys. 14 tys. zwiedzających. W tym roku Miasto wsparło imprezę rekordową kwotą 56 tys. zł (wsparcie PLOT wyniosło ok. 15 tys. zł).

Zdaniem radnego Marcina Ruty kwoty wsparcia ze strony Miasta są skromne. Poinformował o planach organizowania konkursu grantowego przez Wydział Kultury, który ma wyłonić jednego operatora koordynującego całą imprezę. Więcej na ten temat mówili - dyrektorka Wydziału Kultury Justyna Makowska i jej zastępca Marcin Kostaszuk. Konkurs ma zostać ogłoszony w grudniu lub styczniu, zabezpieczone zostaną środki, a szczegóły ustalone w założeniach konkursowych. Wydział liczy też na opinie i propozycje osób i organizacji związanych z fortami. Ich przedstawiciele obecni na posiedzeniu wskazywali m.in. na konieczność większej promocji wydarzenia i rozpoczynania działań promocyjnych z większym wyprzedzeniem.

W dyskusji radny Mateusz Rozmiarek wyrażał obawy o harmonijność współpracy z mniejszymi podmiotami w sytuacji, gdy grant konkursowy otrzyma jeden duży operator. Zdaniem Marcina Ruty powinno to zostać ściśle uregulowane w założeniach konkursowych. Według radnej Małgorzaty Dudzic-Biskupskiej trzeba stworzyć sensowny system wyboru operatora DTP, aby w wyniku większej formalizacji imprezy, nie stracić ducha spontaniczności.

oprac. red.