Szyldy w obszarze staromiejskim

ZAPISY SZCZEGÓŁOWE

Uchwała Nr LXXVIII/1407/VIII/2023 Rady Miasta Poznania z dnia 24 stycznia 2023r. w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i  urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń na terenie Poznania:

par. 4, ust. 2

Obszar staromiejski

W zakresie zasad i warunków sytuowania szyldów, ich gabarytów oraz liczby:

1)      ustala się:

a)       sytuowanie szyldów w sposób niezakrywający istotnych elementów i detali architektonicznych, takich jak: gzymsy, obramienia, balustrady, balkony oraz stolarki okienne i drzwiowe, tablice z nazwami ulic i numerami porządkowymi budynków,

b)      zachowanie tej samej wysokości poszczególnych form szyldów umieszczanych na budynku, kiosku ulicznym i pawilonie sprzedaży ulicznej, zadaszeniu, wiacie, pylonie lub tablicy,

c)       dla każdego podmiotu prowadzącego działalność w piwnicy lub w parterze budynku, kiosku ulicznym lub pawilonie sprzedaży ulicznej lokalizację nie więcej niż dwóch form szyldów dopuszczonych w pkt 2, przy czym łączna ich liczba nie może przekroczyć 10 sztuk,

d)      dla każdego podmiotu prowadzącego działalność poza piwnicą lub parterem budynku lokalizację jednego szyldu o powierzchni nie większej niż 0,2 m², umieszczonego przy wejściu do budynku w formie:

-   tablicy o wymiarach nie większych niż 2 m wysokości i 0,8 m szerokości,

-   zwartej kompozycji szyldów o łącznej powierzchni nie większej niż 1,6 m²,

-   pojedynczej tablicy systemowej;

2)      dopuszcza się szyldy:

a)       w formie tablic i kasetonów mocowanych prostopadle do ściany budynku, na wysokości od 2,5 m do 4 m od poziomu terenu, o wysięgu zewnętrznej krawędzi nie większym niż 0,7 m, grubości nie większej niż 0,06 m i łącznej powierzchni dwustronnej ekspozycji reklamy nie większej niż 1,4 m², w odległości nie mniejszej niż 3 m od siebie,

b)      w formie płaskich liter lub znaków mocowanych równolegle do ściany bądź wykonanych bezpośrednio na ścianie budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej, w obrębie pasa ekspozycyjnego, na długości nie większej niż 80% jednej elewacji i wysokości nie większej niż 0,8 m,

c)       w formie wyklejenia od wewnętrznej strony szyby lokalu niemieszkalnego znajdującego się w parterze budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej, na powierzchni nie większej niż 20% powierzchni okna lub drzwi,

d)      w formie kasetonów lub neonów umieszczanych w oknach lub drzwiach lokalu niemieszkalnego w parterze budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej po wewnętrznej stronie szyby, przy czym powierzchnia szyldu nie może być większa niż 20% powierzchni okna lub drzwi,

e)      przestrzennych liter lub znaków umieszczanych w oknach lub drzwiach lokalu niemieszkalnego w parterze budynku, kiosku ulicznego lub pawilonu sprzedaży ulicznej, przy czym powierzchnia szyldu nie może być większa niż 20% powierzchni okna lub drzwi,

f)        f) w formie liter lub znaków o grubości nie większej niż 0,06 m i łącznej powierzchni nie większej niż 5 m², umieszczanych na elewacjach budynków kultury i budynków hoteli równolegle lub prostopadle, o wysięgu nie większym niż 0,7 m od ściany, przy czym nie więcej niż jedno urządzenie tego typu na elewacji,

g)       w przypadku budynku położonego w odległości większej niż 6 m od zewnętrznej krawędzi jezdni w formie:

-   pojedynczej tablicy umieszczonej na pełnej części ogrodzenia, w jego obrysie, bezpośrednio przy wejściu lub wjeździe na nieruchomość, przy czym powierzchnia szyldu nie może być większa niż 0,2 m²,

-   pylonu w rozmiarze 1 umieszczonego przy wejściu lub wjeździe na nieruchomość,

h)      w formie nadruków na lambrekinach markiz znajdujących się w parterach budynków,

i)        umieszczane na meblach stanowiących wyposażenie sezonowych ogródków gastronomicznych.

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej