Wygaszenie decyzji o rejestracji pojazdów

Z dniem 10 czerwca 2024 roku z mocy prawa zostaną wygaszone decyzje o rejestracji pojazdów, które zostały wydane przed dniem 14 marca 2005 roku. Informujemy, że od 10 czerwca 2024 roku wygasną decyzje o rejestracji pojazdów, które spełniają poniższe warunki:
- data wydania decyzji: przed 14 marca 2005 roku,
- brak ważnego badania technicznego: przez okres dłuższy niż 10 lat,
- brak ubezpieczenia OC: przez okres dłuższy niż 10 lat.
Ważne! Zasada ta nie dotyczy pojazdów zwolnionych z obowiązku badań technicznych, np. niektórych pojazdów zabytkowych.
Właściciele pojazdów, których dotyczy konieczność wygaszenia decyzji o rejestracji pojazdu mogą skorzystać z pomocy Voicebota w godzinach pracy miejskiej infolinii, tj. 7:30-20:00.
Żeby uzyskać połączenie po wyborze numeru telefonu 61 646 33 44, należy wybrać klawisz numer 2 "informacje miejskie", a następnie opisać sprawę, której dotyczy rozmowa. W tym celu możemy posłużyć się przygotowanymi frazami, które przekierują rozmowę do robota, np.: "informacja o wygaszeniu tablic rejestracyjnych, sprawdzenie numerów tablic rejestracyjnych do wygaszenia lub weryfikacja tablic do wygaszenia".
W momencie gdzie wskazany numer tablicy rejestracyjnej znajdzie się w wykazie wygaszenia decyzji o rejestracji, klient usłyszy komunikat: "Wskazany przez Ciebie numer tablic rejestracyjnych znajduje się w wykazie tablic do wygaszenia. Czy chcesz uzyskać więcej informacji w tej sprawie? Odpowiedz tak lub nie". Osoby, które są zainteresowane otrzymaniem dodatkowych informacji zostaną połączone z konsultantem Biura Poznań Kontakt.
W sytuacji, gdy podany numer nie figuruje w rejestrze usłyszeć będzie można następującą treść: "Wskazany przez Ciebie numer tablicy rejestracyjnej nie znajduje się w rejestrze tablic do wygaszenia. Dziękuje za rozmowę".
APS/KR
Zobacz również

Bolesław dzwonił pierwszy - teraz kolej na Ciebie!

Projekt Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2024+

Mała retencja
