Poznaj szczegóły eksperckich prelekcji, które odbędą się podczas konferencji dotyczących problemów prawnych i legislacyjnych uchwał reklamowych
Celem konferencji jest zobrazowanie wyzwań z jakimi mierzą się samorządy przy podejmowaniu dokumentu oraz egzekwowaniu zapisów uchwał krajobrazowych w poszczególnych miastach. Panele eksperckie przybliżą problemy zwiazane z ładem przestrzennym, polityką reklamową polskich miast oraz wyjaśnią dlaczego współcześnie uchwały reklamowe są tak niezbędnymi aktami prawa miejscowego.
Konferencję otworzy prof. dr hab. Tomasz Nieborak - Dziekan Wydziału Prawa i Administracji UAM oraz mgr inż. arch Piotr Sobczak - Architekt Miasta Poznania, Dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury UMP
Pierwszy z Paneli poprowadzi prof. dr hab. Marek Szewczyk, kierownik Zakładu prawa administracyjnego i nauki o administracji UAM.
Prelekcje rozpocznie prof. dr hab. Jakub Szlachetko z Uniwersytetu Gdańskiego, który omówi Merytoryczne wymaganiach dotyczących treści uchwały reklamowej.
Piotr Sobczak, Architekt Miasta Poznania omówi Pozycję uchwały reklamowej względem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
Procedura sporządzenia uchwały reklamowej nie jest w takim zakresie rozbudowana jak np. procedura sporządzania planu miejscowego. Na poszczególnych jej etapach nie zawarto regulacji, które znajdują się w procedurze dotyczącej miejscowych planów. Powoduje to komplikacje związane z działaniem mającym na celu ustalenie obowiązywania normy kompetencyjnej albo brakiem jej obowiązywania. Jaką procedurę zastosować w przypadku zamiaru zmiany uchwały reklamowej?
W kolejnej, trzeciej prelekcji Grzegorz Wojtera, Wójt Gminy Suchy Las opowie oDoświadczeniach Gminy Suchy Las z uchwałą krajobrazową oraz opłatą reklamową.
Następny temat pt. "Procedura uchwalania oraz zmian uchwały krajobrazowej" wygłosi Wojciech Wagner, Zastępca Dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy
Jednym z problematycznych zagadnień jest ustalenie co należy rozumieć pod pojęciem reklamy. Zgodnie z art. 2 pkt 16a u.p.z.p. przez reklamę należy rozumieć "upowszechnianie w jakiejkolwiek wizualnej formie informacji promującej osoby, przedsiębiorstwa, towary, usługi, przedsięwzięcia lub ruchy społeczne". Ustawodawca zdecydował się też wyróżnić pojęcie: tablicy reklamowej, urządzenia reklamowego oraz szyldu. W trakcie prelekcji analizie zostanie poddana potrzeba redefinicji pojęcia reklamy oraz kwestie związane z wyznaczaniem powierzchni reklamy.
O doświadczeniach związanych z toruńską uchwałą krajobrazową opowie prof. UMK dr hab. Anna Brzezińska-Rawa, Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu
O konferencji
Kongres jest platformą wymiany poglądów oraz pogłębionej dyskusji nad aktualnymi wyzwaniami związanymi z prawem i regulacjami. Wydarzenie ma charakter ekspercki i jest dedykowane m.in dla specjalistów, praktyków oraz przedstawicieli jednostek i organizacji zainteresowanych tematyką uchwały krajobrazowej.
Przypominamy, że konferencja odbędzie się w dniach 23-24 maja 2024 r. w budynku Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Adama Mickiewicza przy al. Niepodległości 53 w Poznaniu. Aby wziąć udział w wydarzeniu konieczna jest rejestracja.
Aby wziąć udział w konferencji konieczna jest rejestracja za pośrednictwem formularza rejestracyjnego.
Link do formularza rejestracyjnego: link