Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
Czym jest Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków to system informatyczny, który jest zbiorem informacji o źródłach ogrzewania budynków w Polsce. CEEB ma wspierać działania w wymianie kopciuchów, a tym samym walkę z zanieczyszczeniem powietrza. Za budowę systemu CEEB odpowiada Główny Urząd Nadzoru Budowlanego. Podstawą prawną stworzenia systemu jest Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r., poz. 1243)
Kto musi złożyć deklarację
Właściciele/zarządcy budynków mieszkalny i niemieszalnych, w których znajduje się źródło ciepła.
Obowiązkowi zgłoszenia podlegają domy mieszkalne, budynki użyteczności publicznej i lokale usługowe w tym małe lokalne ciepłownie czy małe zakłady produkcyjne , których nominalna moc cieplna wykorzystywanego źródła spalania paliw nie przekracza 1MW.
Do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków należy zgłosić każde źródło ciepła czyli :
- miejska sieć ciepłownicza / ciepło systemowe / lokalna sieć ciepłownicza,
- kocioł na paliwo stałe z ręcznym podawaniem paliwa / zasypowy,
- kocioł na paliwo stałe z automatycznym podawaniem paliwa / z podajnikiem,
- kominek / koza / ogrzewacz powietrza na paliwo stałe,
- piec kaflowy na paliwo stałe,
- trzon kuchenny / piecokuchnia / kuchnia węglowa,
- kocioł gazowy / bojler gazowy / podgrzewacz gazowy, przepływowy/ kominek gazowy,
- kocioł olejowy,
- pompa ciepła,
- ogrzewanie elektryczne / bojler elektryczny,
- kolektory słoneczne do ciepłej wody użytkowej lub z funkcją wspomagania ogrzewania.
Formularze deklaracji
Deklarację możesz pobrać na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego
Formularz A - budynki i lokale mieszkalne
Formularz B - budynki i lokale niemieszkalne
Terminy
Jeśli źródło ciepła i spalania paliw zostało uruchomione:
- przed 1 lipca 2021 r. - termin złożenia deklaracji upłynął 30 czerwca 2022 r.,
- po 1 lipca 2021 r. - deklarację złóż w terminie 14 dni od dnia jego uruchomienia.
Miejsce złożenia dokumentów
Wybierz odpowiednią dla Ciebie formę złożenia wniosku:
- drogą elektroniczną : na stronie https://ceeb.gov.pl/ jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób,
- w formie papierowej : wypełniony formularz można wysłać lub złożyć osobiście w Wydziale Gospodarki Komunalnej pod adresem 28 Czerwca 1956 r. 404, 61-441 Poznań
Umów się na wizytę. Możesz to zrobić:
- przez stronę internetową www.poznan.pl, poprzez zakładkę: "Umów wizytę w UMP"
- dzwoniąc na infolinię POZnan* Kontakt pod numer 61 646 33 44
Opłaty
Wpis do rejestru Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków nie podlega żadnym opłatom.