Poznań wyróżniony za kampanię społeczną
![Zdjęcie przedstawia dwie osoby pozujące do zdjęcia. W dłoniach trzymają wyróżnienie w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2024. - grafika artykułu](/mim/wortals/pictures/obrazek,pic1,1016,232699,410457,show2.jpg&_sst=1720675428649)
Celem kampanii jest zachęcenie poznańskich pracodawców do zatrudniania osób neuroróżnorodnych w swoich firmach. Akcja skupia się na wskazaniu ich mocnych stron, takich jak: kreatywność, wysoki poziom koncentracji, specjalistyczna wiedza merytoryczna czy precyzja, dokładność i pasja.
- Największymi wyzwaniami, z jakimi na co dzień mierzą się osoby neuroatypowe są: dyskryminacja, stygmatyzacja i uprzedzenia, które prowadzą do ich wykluczenia z rynku pracy oraz występowania chronicznych problemów z zatrudnieniem - mówi Marta Komorska, specjalistka ds. promocji w Urzędzie Miasta Poznania i pomysłodawczyni kampanii. - Naszymi działaniami chcemy zwiększać świadomość społeczną i zaznaczać wagę włączającego środowiska pracy. Włączenie jest decyzją firm odpowiedzialnych społecznie, które w neuroróżnorodności widzą siłę, a nie utrudnienie.
Konkurs Employer Branding Excellence Awards odbył się już po raz 13. Jego organizatorem jest HRM Institute. Celem konkursu jest nagrodzenie i zaprezentowanie najlepszych przedsięwzięć employerbrandingowych w Polsce oraz szerzenie dobrych praktyk, które mogą stać się wzorem i inspiracją dla innych pracodawców.
Miasto wspiera neuroatypowe talenty
W ramach kampanii zrealizowano szereg działań. W przestrzeni miejskiej na przystankach autobusowych i tramwajowych pojawiły się plakaty promujące kampanię, zapraszające jednocześnie do odwiedzenia strony internetowej poświęconej projektowi- zmianaperspektywy.org. Tam każdy zainteresowany znajdzie informacje dotyczące m.in. tego, czym jest neuroróżnorodność, statystyki obrazujące zatrudnianie osób atypowych w Polsce, a także formy wsparcia i rekomendacje dla pracodawców oraz korzyści, wynikające z pracy w organizacjach neuronietypowytch.
Widzowie kina Muza i Pałacowego, a także uczestnicy wydarzeń organizowanych przez Miasto mogli zobaczyć spot przybliżający sylwetki ambasadorów akcji. Udowadniają oni, że neuroróżnorodność nie jest problemem, a atutem w ich codziennej pracy.
Kampania miała także swoją odsłonę w mediach społecznościowych. Na Facebooku, Linkedinie i Instagramie publikowane były posty poświęcone projektowi. Łączna liczba wyświetleń kampanii reklamowych w social mediach wyniosła 1 560 884.
Miasto we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym zorganizowało konferencję "Neuroróżnorodność w pracy". Dwudniowe wydarzenie było skierowane do przedstawicieli firm oraz środowiska akademickiego. W ramach konferencji odbyły się także warsztaty dla liderów i managerów zespołów atypowych.
Autorem koncepcji kreatywnej miejskiej kampanii jest poznańska agencja Lucky You.
JZ
Zobacz również
![Zakończył się pierwszy etap rekrutacji do szkół ponadpodstawowych Zdjęcie przedstawia uczniów przed szkołą.](/mim/wortals/pictures/zdjecie-przedstawia-uczniow-przed-szkola,pic1,1016,0,410732,show2.jpg?_sst=1720675428649)
Wyniki rekrutacji do liceów, techników i szkół branżowych
![Rewolucja kwantowa w Poznaniu, fot. PCSŚ. Zdjęcie przedstawia wnętrze kopmutera kwantowego.](/mim/wortals/pictures/zdjecie-przedstawia-wnetrze-kopmutera-kwantowego,pic1,1016,0,410736,show2.jpg?_sst=1720675428649)
Rewolucja kwantowa w Poznaniu
![W najbliższy piątek oraz sobotę odbędą się kolejne koncerty w ramach cyklu #NaFalach. Znad Malty przeniosą się nad Jezioro Strzeszyńskie, gdzie zagrają Mitch&Mitch oraz Mikromusic fot. K. Kiraga-Rychter Zdjęcie z zeszłorocznego koncertu w ramach cyklu #NaFalach w Strzeszynku](/mim/wortals/pictures/zdjecie-z-zeszlorocznego-koncertu-w-ramach-cyklu-nafalach-w-strz,pic1,1016,0,410711,show2.jpg?_sst=1720675428649)
Koncertowy weekend na Strzeszynku - gra #NaFalach
![Biała Sobota Biała Sobota](/mim/wortals/pictures/biala-sobota,pic1,1016,0,410697,show2.jpg?_sst=1720675428649)