Poznań wyróżniony za kampanię społeczną
![Zdjęcie przedstawia dwie osoby pozujące do zdjęcia. W dłoniach trzymają wyróżnienie w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2024. - grafika artykułu](/mim/wortals/pictures/obrazek,pic1,1016,232699,410457,show2.jpg&_sst=1720675428649)
Celem kampanii jest zachęcenie poznańskich pracodawców do zatrudniania osób neuroróżnorodnych w swoich firmach. Akcja skupia się na wskazaniu ich mocnych stron, takich jak: kreatywność, wysoki poziom koncentracji, specjalistyczna wiedza merytoryczna czy precyzja, dokładność i pasja.
- Największymi wyzwaniami, z jakimi na co dzień mierzą się osoby neuroatypowe są: dyskryminacja, stygmatyzacja i uprzedzenia, które prowadzą do ich wykluczenia z rynku pracy oraz występowania chronicznych problemów z zatrudnieniem - mówi Marta Komorska, specjalistka ds. promocji w Urzędzie Miasta Poznania i pomysłodawczyni kampanii. - Naszymi działaniami chcemy zwiększać świadomość społeczną i zaznaczać wagę włączającego środowiska pracy. Włączenie jest decyzją firm odpowiedzialnych społecznie, które w neuroróżnorodności widzą siłę, a nie utrudnienie.
Konkurs Employer Branding Excellence Awards odbył się już po raz 13. Jego organizatorem jest HRM Institute. Celem konkursu jest nagrodzenie i zaprezentowanie najlepszych przedsięwzięć employerbrandingowych w Polsce oraz szerzenie dobrych praktyk, które mogą stać się wzorem i inspiracją dla innych pracodawców.
Miasto wspiera neuroatypowe talenty
W ramach kampanii zrealizowano szereg działań. W przestrzeni miejskiej na przystankach autobusowych i tramwajowych pojawiły się plakaty promujące kampanię, zapraszające jednocześnie do odwiedzenia strony internetowej poświęconej projektowi- zmianaperspektywy.org. Tam każdy zainteresowany znajdzie informacje dotyczące m.in. tego, czym jest neuroróżnorodność, statystyki obrazujące zatrudnianie osób atypowych w Polsce, a także formy wsparcia i rekomendacje dla pracodawców oraz korzyści, wynikające z pracy w organizacjach neuronietypowytch.
Widzowie kina Muza i Pałacowego, a także uczestnicy wydarzeń organizowanych przez Miasto mogli zobaczyć spot przybliżający sylwetki ambasadorów akcji. Udowadniają oni, że neuroróżnorodność nie jest problemem, a atutem w ich codziennej pracy.
Kampania miała także swoją odsłonę w mediach społecznościowych. Na Facebooku, Linkedinie i Instagramie publikowane były posty poświęcone projektowi. Łączna liczba wyświetleń kampanii reklamowych w social mediach wyniosła 1 560 884.
Miasto we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym zorganizowało konferencję "Neuroróżnorodność w pracy". Dwudniowe wydarzenie było skierowane do przedstawicieli firm oraz środowiska akademickiego. W ramach konferencji odbyły się także warsztaty dla liderów i managerów zespołów atypowych.
Autorem koncepcji kreatywnej miejskiej kampanii jest poznańska agencja Lucky You.
JZ
Zobacz również
![IMGW ostrzega: nadchodzą silne burze Zdjęcie nieba z chmurami i piorunami.](/mim/wortals/pictures/zdjecie-nieba-z-chmurami-i-piorunami,pic1,1016,0,410560,show2.jpg?_sst=1720675428649)
IMGW ostrzega: nadchodzą silne burze
![Ze względu na postęp prac, konieczne jest wprowadzenie zmiany w organizacji ruchu po stronie Berdychowa, gdzie w ramach inwestycji przebudowywane jest jedno ze skrzyżowań fot. PIM Zdjęcie z rejonu budowy mostów Berdychowskich](/mim/wortals/pictures/zdjecie-z-rejonu-budowy-mostow-berdychowskich,pic1,1016,0,410646,show2.jpg?_sst=1720675428649)
Czasowe zmiany na skrzyżowaniu ul. Berdychowo i Rychlewskiego
![Na węźle Most Dworcowy zakończył się już etap demontażu starego torowiska. Wykonana została nowa płyta podtorowa i rozpoczął się montaż rozjazdu fot. MPK Galeria zdjęć z prac na moście Dworcowym](/mim/wortals/pictures/galeria-zdjec-z-prac-na-moscie-dworcowym,pic1,1016,0,410611,show2.jpg?_sst=1720675428649)
Letnie remonty na Starołęce i moście Dworcowym
![Pływalnia letnia Kasprowicza jest do dyspozycji odwiedzających codziennie, w godz. 9-20/ fot. POSiR Zdjęcie przedstawia tłum ludzi na pływalni letniej, składającej się z dwóch basenów i zjeżdżalni.](/mim/wortals/pictures/zdjecie-przedstawia-tlum-ludzi-na-plywalni-letniej-skladajacej-s,pic1,1016,0,410617,show2.jpg?_sst=1720675428649)