Celem Kampanii Parkingowej "Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu?" jest zwiększanie kultury pełnosprawnych kierowców oraz uświadomienie im, że tzw. koperty są przeznaczone wyłącznie dla osób niepełnosprawnych, a bezmyślne ich zajmowanie bardzo utrudnia tym osobom życie. Kierowcy często parkują na miejscach przeznaczonych wyłącznie dla osób niepełnosprawnych, tzw. kopertach, jak tłumaczą dlatego, by móc szybciej załatwić niezbędne sprawy. Koperty są zlokalizowane bezpośrednio przy wejściach do budynków, dzięki nim ludzie niepełnosprawni nie są zmuszani do pokonywania znacznych odległości oraz nie są narażeni na dodatkowe utrudnienia. Zajmowanie tych miejsc przez sprawnych kierowców ogranicza możliwość niepełnosprawnych do normalnego i samodzielnego funkcjonowania.
Zgodnie z polskim ustawodawstwem prawo do parkowania na kopertach mają tylko posiadacze specjalnej karty parkingowej, czyli osoby o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności oraz ograniczonej sprawności ruchowej. Z myślą o nich na parkingach przy budynkach użyteczności publicznej wydzielono specjalne miejsca postojowe. Niestety - mimo jasnych przepisów - są one często zajmowane. Straż Miejska wciąż musi interweniować: wypisywać mandaty, zakładać blokady, a nawet kierować do sądu pozwy przeciwko kierowcom, którzy nagminnie łamią prawo osób niepełnosprawnych do parkowania na kopertach.
Tegoroczna kampania jest kontynuacją działań podjętych przez Urząd Miasta Poznania i partnerów lokalnych w roku ubiegłym. W ramach Kampanii Parkingowej 2005 przeprowadzono między innymi akcję informacyjną na terenie poznańskich marketów, a wraz ze Strażą Miejską i Komendą Miejską Policji zorganizowano specjalne patrole. Jeśli chodzi o działania ogólnopolskie, to - jak informuje Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji - rozdano ponad 150 000 ulotek informacyjnych w całej Polsce. W akcję włączyło się też ponad 50 miast.
Organizatorem Kampanii Parkingowej jest Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji.
Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji to prężnie działająca organizacja pozarządowa (non-profit), istniejąca od 1995 roku. Stowarzyszenie działa na rzecz środowiska osób niepełnosprawnych poprzez wspieranie ich przedsięwzięć, a także promocję idei integracji społecznej i zawodowej tych osób z resztą społeczeństwa. Stowarzyszenie prowadzi liczne kampanie społeczne. Jedna z nich - "Niepełnosprawni - Normalna Sprawa" otrzymała prestiżowe nagrody Golden World Awards oraz Medium 2001 za najlepszą kampanię społeczną ubiegłego roku. Stowarzyszenie było inicjatorem obchodów Roku Osób Niepełnosprawnych 2003 w Polsce, m.in. prowadziło multimedialną kampanię społeczną pod hasłem "Czy naprawdę jesteśmy inni?", za którą wraz z Agencją Leo Burnett otrzymało EFFIE 2004 - najważniejszą nagrodę dla najbardziej skutecznych kampanii reklamowych. Główne działania Stowarzyszenia mają charakter informacyjno-edukacyjny i prowadzone są głównie poprzez wydawany od 11 lat magazyn "Integracja", Centrum Informacyjne dla Osób Niepełnosprawnych, portal www.niepelnosprawni.info oraz program telewizyjny "Integracja" w TVP3. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji należy do Europejskiej Federacji na rzecz Zatrudnienia Osób Niepełnosprawnych CEEH (Work Abillity).
Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji jest organizacją pożytku publicznego.