2. edycja land-artowej wystawy w ramach programu ,,No water no art''. Instalacje Urszuli Urban, Klaudii Figury i collab'u Marty Marii Madej, Marka Straszaka oraz Tomka Gęstwickiego zanurzą się w tkance lasu. Niczym splatające kłącza, utworzą nowe sieci połączeń z pracami artystów poprzedniej edycji, które zdążyły wejść w strukturę natury. Twórcy, posługując się nostalgicznym, onirycznym językiem, wykreują przestrzeń liminalną, charakteryzującą się cyklicznością procesów i powtarzalną tranzycją między stanami bycia.
kuratorka: Zuza Szczepańska
artist bio:
Urszula Urban - studentka 3. roku Fotografii Intermedialnej na Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. W swoich pracach porusza tematy dystopijnych wizji przyszłości, opartych na mitologii oraz własnych marzeniach sennych. Tworzy głównie obiekty przestrzenne 3D i instalacje dźwiękowe.
Klaudia Figura - studentka 3.roku Grafiki Artystycznej na Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. Wykorzystując umowną jakość przekazu, angażuje widza w grę z tym, co realne i wyobrażone. Zajmuje się głównie malarstwem, instalacją i grafiką.
collab:
Tomek Gęstwicki - twórca cyfrowy, badacz i projektant doświadczeń użytkownika. Partner w studiu badawczo-rozwojowym flow/control, zajmującym się opracowywaniem strategii rozwoju cyfrowych produktów w obszarze nauki, biotechnologii, finansów i e-commerce. Absolwent Kulturoznawstwa UAM, podyplomowego User Experience Design SWPS oraz Zarządzania Innowacją na School of Form. Wykładowca na kierunku Media i Widowiska UAM. Zainteresowany problematyką wizualizacji danych, relacji pomiędzy aparatem poznawczym człowieka i ruchem, oraz montażem filmowym jako autonomicznym nośnikiem myśli.
Marek Straszak - artysta wizualny, absolwent ASP we Wrocławiu (Multimedia) i UdK w Berlinie (Art and Media).Współzałożyciel studia wizualnego Animateria, RenderBoys. W ramach działalności komercyjnej, zrealizował różnego rodzaju przedsięwzięcia audiowizualne, m.in. dla Alter Art, Nike, Pernod Ricard. Tworzy również analogowo-cyfrowe instalacje artystyczne, które prezentował na takich wystawach, jak ART+ BITS, Biennale Sztuki Mediów WRO czy Ars Electronica. Interesuje się szczególnie technikami projekcji video, motion-designem i filmem.
Marta Maria Madej - inżynierka papieru, scenografka, wykładowczyni, filozofka. Specjalizuje się w technikach pop-up art, scenografii papierowej, animacji poklatkowej, projektach z papieru w 3D. Prowadzi autorskie warsztaty dla dorosłych i dzieci z mechaniki papieru, tworzenia figur papierowych i książek pop-up.
Założycielka i właścicielka Studia MATO, tworzącego duże i małe scenografie do klipów (Happysad, Kowalonek, Microbi.T), spektakli ("Ja, Bałwan", Teatr Animacji w Poznaniu, "Rapete Papete Pstryk", Teatr Nowy w Poznaniu, "Lala lalki" Teatr Animacji w Poznaniu), sesji zdjęciowych. Współpracowała m.in. IAAC Fab Lab Barcelona, Festiwal Animator, Centrum Dialogu Przełomy, Filharmonia Szczecińska, Teatr Animacji, Katarzyna Pawłowska, Muzeum Narodowe w Szczecinie, Estrada Poznańska, zespół Kobieta z wydm, Muzeum w Kaliszu. Współtwórczyni Grupy SRA. Od lat zainteresowana architekturą i przedmiotem jako formami interakcji, komunikacji oraz zmiany.
Wystawa w ramach programu 'No water no art' realizowanej przez Fundację Spotkanie i Tworzenie.
Wernisaż w piątek o godzinie 22:00 (29 lipca).
Wstęp wolny.