Najlepsze kadry dla Wielkopolski

Od 3 października rozpocznie się rekrutacja na cykl bezpłatnych szkoleń dla pracowników call centres, w ramach projektu ,,Najlepsze kadry dla Wielkopolski". Akcja skierowana jest do pracujących dorosłych, zamieszkałych lub zatrudnionych w Wielkopolsce, którzy są lub będą pracownikami centrów usług (m.in. centrów księgowych, finansowych, etc., tzw. "call centres") i chcieliby zyskać lub podwyższyć swoje kompetencje zawodowe.

Panorama Poznania - grafika artykułu
Panorama Poznania

Propozycje szkoleniowe obejmować będą do wyboru: języki obce w finansach i księgowości, specjalistyczne szkolenia językowe z akcentu, szkolenia finansowe i księgowe (w tym SAP), obsługę klienta w centrach usług, komunikację, treningi komunikacji werbalnej oraz szkolenia techniczne IT.
Zainteresowane osoby będą mogły zgłaszać się za pośrednictwem strony internetowej www.najlepsze-kadry.wlkp.pl  lub drogą e-mailową na adres szkolenia@najlepsze-kadry.wlkp.pl .
Kandydaci do pracy w centrach usług będą kwalifikowani do udziału w szkoleniach według kolejności zgłoszeń na podstawie testu językowego lub rozmowy z konsultantem. Szkolenia są bezpłatne. Uczestnicy otrzymują materiały do nauki oraz podręczniki (języki obce) i zobowiązują się do uczęszczania na zajęcia w ramach kursu. Po ukończeniu kursu uczestnicy otrzymują Certyfikat.

Zadanie realizowane jest w ramach projektu szkoleniowego współtworzonego przez Wielkopolską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, Wyższą Szkołę Bankową w Poznaniu i Urząd Miasta Poznania. Na to przedsięwzięcia Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości otrzymała dofinansowanie z Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt nosi tytuł: "Najlepsze kadry dla Wielkopolski - Top Skills for Wielkopolska - Szkolenie kadr dla innowacyjnych sektorów wysokiej szansy w Wielkopolsce".
Badanie potrzeb rynku pracy, przeprowadzone na potrzeby projektu, wykazało, że w istniejących już w Wielkopolsce firmach z sektora BPO, w ciągu najbliższych dwóch lat może powstać co najmniej 700 nowych miejsc pracy. BPO (Business Process Offshoring) to wydzielanie i przenoszenie nieprodukcyjnych funkcji firm za granicę. Ośrodki BPO obejmują co najmniej pięć rodzajów usług: techniki informacyjne, usługi fianansowo - księgowe, badawczo - rozwojowe, logistyczno - magazynowe oraz centra telefoniczne (tzw. call centers). Offshoring nie jest zjawiskiem nowym, jednak jego dynamiczny rozwój nastąpił dopiero wtedy, gdy popularne stały się techniki komunikacji umożliwiające szybki przesył danych. Najlepszym dowodem na szybki rozwój tego sektora są inwestycje zagranicznych firm, lokujących się w Wielkopolsce w ostatnich latach.
Szacuje się, że obecnie w centrach usług zagranicznych firm pracuje ok. 10 tysięcy Polaków, a w ciągu najbliższych pięciu lat zatrudnienie w tym sektorze może wzrosnąć nawet do 40 - 60 tysięcy osób.