"Integracja węzłów na północnej obwodnicy towarowej M. Poznania z miejskim transportem zbiorowym - dokumentacja"

Tytuł projektu: "Integracja węzłów na północnej obwodnicy towarowej M. Poznania z miejskim transportem zbiorowym - dokumentacja"

Projekt realizowany jest w partnerstwie z Gminą Czerwonak, Gminą Suchy Las, Powiatem Poznańskim oraz Gminą Swarzędz. Miasto Poznań jest liderem projektu.

Całkowita wartość projektu: 2 683 859,75  zł

Kwota kosztów kwalifikowalnych: 2 402 056,10 zł

Kwota dofinansowania: 2 041 747,68 zł

Okres realizacji: 2022-2023

Program:

Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020

Oś Priorytetowa 3 "Energia" Działanie 3.3 "Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska" Poddziałanie 3.3.1 "Inwestycje w obszarze transportu miejskiego".

Planowane efekty:

Projekt obejmuje realizację dokumentacji projektowej obejmującej sporządzenie odrębnych projektów budowlanych oraz wniosków o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy 8 zintegrowanych węzłów przesiadkowych (ZWP) rozmieszczonych wzdłuż północnej kolejowej (towarowej) obwodnicy Poznania w sąsiedztwie nowoprojektowanych osobowych przystanków kolejowych w następujących lokalizacjach:

- Poznań Franowo

- Poznań Kobylepole

- Poznań Zieliniec

- Poznań Koziegłowy

- Poznań Naramowice

- Poznań Piątkowo

- Poznań Suchy Las

- Swarzędz Nowa Wieś

Planowane ZWP przyczynią się do usprawnienia i rozwoju systemu transportowego, zmniejszenia kongestii oraz stworzenia warunków do sprawnego i bezpiecznego przemieszczania osób i towarów przy ograniczeniu szkodliwego wpływu na środowisko naturalne i warunki życia.

W ramach realizacji zadania zaprojektowane zostaną takie infrastrukturalne komponenty projektu jak: parkingi P+R, B+R oraz K+R, infrastruktura techniczna drogowa, rowerowa i piesza (dojazdy drogowe, rowerowe oraz dojścia piesze do projektowanych węzłów, bezkolizyjne przejazdy drogowo-kolejowe, bezkolizyjne przejścia piesze wraz ze schodami, pochylniami i windami, infrastruktura transportu publicznego (przystanki, pętle, dojazdowe odcinki tras tramwajowych i autobusowych).

Odbiorcami projektu będą przede wszystkim mieszkańcy Miasta Poznania oraz gmin Swarzędz, Czerwonak oraz Suchy Las. Potencjał ten zestawiono w poniższej tablicy w stanie obecnym oraz w horyzontach prognozy.

Cel projektu:

Głównym celem projektu jest zwiększenie udziału transportu publicznego w przewozach osób i tym samym zmniejszenie niekorzystnej relacji podziału zadań przewozowych, jaka ma miejsce w Poznaniu i Aglomeracji Poznańskiej i która stanowi bezpośrednią przyczynę wzrostu zatłoczenia motoryzacyjnego oraz tym samym złych warunków podróży samochodem zwłaszcza na dojazdach do miasta Poznania jak i na sieci jego ulic śródmiejskich.

sieci społecznościowe