Oddział Ekonomiczny
Kompetencje oddziału
1) prowadzenie spraw dotyczących zwrotu kosztów ponoszonych przez Miasto na dzieci z innych gmin uczęszczające do przedszkoli w Poznaniu (dochodów Miasta) oraz dotyczących zwrotu kosztów ponoszonych na dzieci z Poznania uczęszczające do przedszkoli w innych gminach (wydatków Miasta);
2) opracowanie, rejestracja oraz monitorowanie w systemie informatycznym dyspozycji przekazania środków finansowych na rachunki bankowe innych gmin z tytułu pobytu poznańskich dzieci w placówkach wychowania przedszkolnego;
3) monitorowanie realizacji dochodów Miasta związanych z pobytem dzieci z innych gmin w placówkach wychowania przedszkolnego Miasta Poznania;
4) przygotowanie wstępnej zbiorczej informacji o zapotrzebowaniu na wydatki bieżące na kolejny rok budżetowy, w zakresie rozliczeń indywidualnych umów na dowożenie dzieci/ uczniów niepełnosprawnych do szkół i placówek oświatowych;
5) przygotowanie do wysokości limitu określonego przez Skarbnika Miasta na kolejny rok budżetowy projektu planu finansowego wydatków na kolejny rok budżetowy, w zakresie rozliczeń indywidualnych umów na dowożenie dzieci/ uczniów niepełnosprawnych do szkół i placówek oświatowych;
6) sporządzenie planów finansowych wynikających z uchwały budżetowej Rady Miasta na kolejny rok budżetowy wydatków z tytułu indywidualnych umów na dowożenie dzieci/ uczniów niepełnosprawnych do szkół i placówek oświatowych na terenie miasta Poznania;
7) prowadzenie spraw dotyczących zwrotu kosztów ponoszonych na dowożenie dzieci niepełnosprawnych do szkół dla których podmiotem prowadzącym nie jest Miasto Poznań;
8) rozliczanie zawartych przez Miasto umów z rodzicami na dowóz dzieci niepełnosprawnych do placówek oświatowych na terenie miasta Poznania;
9) prowadzenie szczegółowej ewidencji wydatków wydziału w ramach pozostałej działalności realizowanych przez Wydział Finansowy UM wraz z zaangażowaniem;
10) przyjmowanie, rejestracja w systemie informatycznym, opracowanie oraz przekazanie dokumentów finansowo - księgowych dotyczących wydatków wydziału w ramach pozostałej działalności do Wydziału Finansowego UM;
11) prowadzenie spraw wynikających z decyzji administracyjnych dotyczących grzywien za niespełnienie przez uczniów obowiązku szkolnego i nauki;
12) sporządzanie na wniosek zainteresowanej osoby zaświadczenia o zarobkach, tzw. druk RP-7 (dot. ustalenia świadczeń pieniężnych pracowników zatrudnionych w zlikwidowanych szkołach i placówkach oświatowych);
13) współpraca z podmiotami właściwymi w sprawach sporządzania druków RP-7 wystawionych przez zlikwidowane placówki oświatowe;
14) koordynacja działań w ramach Wydziału oraz opracowanie harmonogramów czynności dla placówek oświatowych objętych procesami restrukturyzacyjnymi na podstawie uchwał Rady Miasta;
15) aktualizacja materiałów dotyczących lokali mieszkalnych znajdujących się w zasobach oświaty;
16) nadzór nad wykonywaniem umów najmu, których stronami są szkoły lub placówki oświatowe, prowadzące działalność w pomieszczeniach lub budynkach nie znajdujących się w zasobach oświaty;
17) prowadzenie bazy danych dotyczących nieruchomości oświatowych (decyzje trwałego, powierzchnia działki, powierzchnia całkowita budynku, ilość sal lekcyjnych);
18) prowadzenie spraw dotyczących umów najmu, dzierżawy w placówkach oświatowych;
19) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem nieruchomości i majątku placówek oświatowych;
20) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kształcenia młodocianych pracowników i przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w tej sprawie.