Internetowy Asystent Radnego - film instruktażowy

FILM


Internetowy Asystent Radnego - obsługa formularza do składania interpelacji i zapytań

Film


Poczta elektroniczna UMP - instrukcja uruchomienia

Aby wejść do swojej skrzynki pocztowej funkcjonującej z wykorzystaniem Domino Web Access, należy otworzyć przeglądarkę Microsoft Edge (zalecane) lub Mozilla Firefox, a następnie przejść pod adres:
https://atena.um.poznan.pl
lub poprzez skrót na pulpicie komputera o nazwie "Poczta UMP".
Pojawi się strona umożliwiająca zalogowanie. Należy na niej wpisać swój login (nazwę użytkownika) oraz hasło.
Podczas pierwszego logowania po podaniu hasła pierwszego logowania należy wpisać dwukrotnie hasło nowe, które musi posiadać: co najmniej 8 znaków, 1 dużą literę, 1 małą literę oraz znak specjalny; w haśle nie można używać polskich znaków.
Hasło to nie wygasa można je zmienić poprzez wejście do Preferencji w skrzynce pocztowej.

W przypadku problemów z funkcjonowaniem poczty pomocy udzielają (w godzinach pracy UMP):

Tomasz Wysocki
e-mail: tomasz_wysocki@um.poznan.pl
tel. 61 878 52 51 (funkcjonowanie poczty)

Robert Malisz, Tomasz Ślęzak, Krzysztof Stachowski
tel. 61 878 40 52 (zmiana hasła)

Oprogramowanie pocztowe: Lotus Domino

  • Dostęp do skrzynki pocztowej następuje za pomocą dowolnej przeglądarki internetowej (np. Mozilla FireFox, Google Chrome, itp.). Nie ma potrzeby instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania;
  • Cała zawartość skrzynki pocztowej użytkownika znajduje się na serwerze pocztowym Urzędu Miasta;
  • Pojemność skrzynki jest ograniczona i wynosi 10 GB;
  • Zawartość skrzynki jest automatycznie archiwizowana (raz na dobę), dzięki czemu - w przypadku awarii serwera - może zostać utracona co najwyżej korespondencja, która dotarła do skrzynki po ostatniej archiwizacji;
  • Dostęp użytkownika do skrzynki pocztowej wymaga dostępu do sieci Internet;
  • W przypadku zbliżenia się rozmiaru przechowywanej korespondencji do maksymalnej pojemności skrzynki pocztowej, serwer pocztowy automatycznie zawiadamia o tym użytkownika, wysyłając odpowiednią wiadomość na jego skrzynkę pocztową. W takiej sytuacji Użytkownik powinien usunąć niepotrzebne już wiadomości i w ten sposób "odchudzić" skrzynkę pocztową;
  • Dla zapewnienia ciągłości funkcjonowania serwera pocztowego konieczne jest monitorowanie jego pracy, a także podejmowanie odpowiednich działań administracyjnych w przypadku: awarii sprzętu, wymiany sprzętu, instalacji nowej wersji oprogramowania pocztowego, konieczności zmiany nośników wykorzystywanych przez archiwizator, itp. Dla realizacji w/w działań dostęp do zasobów serwera pocztowego posiadają wyznaczeni pracownicy Wydziału Informatyki UMP. Każdy z nich jest upoważniony do przetwarzania danych osobowych oraz informacji niejawnych opatrzonych klauzulą "zastrzeżone".

Załączniki


System Informacji Przestrzennej

System Informacji Przestrzennej Miasta Poznania prowadzony jest przez Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ. System funkcjonuje zarówno w wewnętrznej sieci miejskiej, obsługującej Urząd Miasta Poznania i miejskie jednostki organizacyjne oraz w Internecie. Celem internetowej wersji Systemu jest ułatwienie poruszania się mieszkańców, inwestorów, turystów po szeroko rozumianej przestrzeni miejskiej.

Nadrzędnym zadaniem Systemu Informacji Przestrzennej jest pozyskiwanie danych o przestrzeni miasta, dokonywanie integracji tych danych i udostępnianie informacji użytkownikom Systemu. Zadanie to jest realizowane poprzez rejestrację poszczególnych zdarzeń, powstających w różnych procesach prowadzonych w wydziałach Urzędu Miasta Poznania i miejskich jednostkach organizacyjnych i zobrazowanie występowania tych zdarzeń na mapie.

Podstawowe warstwy referencyjne, definiujące przestrzeń miasta, stanowią:

  • warstwa działek ewidencyjnych, pozyskiwana z zasobu prowadzonego przez Miejski Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej ZGiKM GEOPOZ,
  • warstwy fotogrametryczne tworzone na podstawie digitalizacji zdjęć lotniczych,
  • warstwy systemu adresowego.

Na tle tych warstw użytkownik Systemu może uzyskiwać infromacje z innych warstw tematycznych, na przykład:

  • miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego i Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego,
  • zobrazowania powstałe w wyniku opracowań zdjęć lotniczych (ortofotomapy, zdjęcia ukośne, numeryczny model terenu),
  • obiekty objęte ochroną konserwatorską,
  • rejony szkół podstawowych i gimnazjalnych, obwody i okręgi wyborcze, obszary działania jednostek samorządu terytorialnego, itp.

Instrukcja drukowania, kopiowania i skanowania

Załączniki


Polityka Bezpieczeństwa Informacji w Urzędzie Miasta Poznania


Karta postępowania z mieniem powierzonym Urząd Miasta Poznania

Załączniki


Pomoc, redakcja IAR

Internetowy Asystent Radnego jest administrowany przez Biuro Rady Miasta (informacje o radnym, kalendarz samorządowy, materiały).

Duża część zasobów pobierana jest bezpośrednio z Biuletynu Informacji Publicznej oraz Miejskiego Informatora Multimedialnego - oficjalnych miejskich systemów informacyjno-usługowych realizowanych przez Oddział Serwisów Informacyjnych (Wydział Organizacyjny).

Uwagi dotyczące merytorycznych informacji o pracy Rady Miasta prosimy składać do Biura Rady Miasta

61 878 53 12

rm@um.poznan.pl

natomiast uwagi i sugestie dotyczące rozwoju serwisu i sposobu funkcjonowania należy zgłaszać do Oddziału Serwisów i Technologii Informacyjnych

61 878 52 16

bip@um.poznan.pl