Jak złożyć deklarację przez ePUAP2?
Złożenie deklaracji przez ePUPA2 to kilka prostych kroków:
- Wybierz odpowiednią deklarację (lista deklaracji dostępna jest w zakładce Druki).
- Wypełnij deklarację.
- Zaloguj się na platformie ePUAP2.
- Prześlij wypełnioną deklarację na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Urzędu Miasta Poznania. W temacie wpisz "Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami" oraz dodaj informację o rodzaju deklaracji.
- Deklarację wraz z wymaganymi załącznikami podpisz przy użyciu podpisu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego.
Jeśli nie wiesz, jak założyć profil zaufany, zapoznaj się informacjami na stronie www.gov.pl lub obejrzyj film.
Uwaga!
Jeżeli prawidłowo podpisałeś i wysłałeś deklarację przez platformę ePUAP w twojej skrzynce powinno pojawić się urzędowe potwierdzenie złożenia deklaracji (UPP). Potwierdzeniem wysłania dokumentu do organu jest treść: "Pomyślne nadanie na skrytkę (nazwa skrytki). Komunikat PK: "Dokument został przyjęty. Informacje techniczne, identyfikator dokumentu: DOK (numer dokumentu)".
Jeżeli nie otrzymałeś UPP, a potwierdzenie wysłania nie zostało wygenerowane, złóż ponownie deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
W przypadku wątpliwości lub problemów przy wypełnianiu deklaracji prosimy o kontakt z infolinią Poznań Kontakt tel. 61 646 33 44 lub na adres mailowy: odpady@um.poznan.pl.
Dodatkowo informujemy, że jeżeli wybrałeś elektroniczny sposób złożenia deklaracji, numer konta otrzymasz zwrotnie tą samą drogą.