Jak prowadzone są konsultacje?

Większość konsultacji realizowanych na terenie Poznania dotyczy Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego (MPZP), Infrastruktury drogowej i organizacji ruchu, Transportu publicznego, Architektury, Rewitalizacji, Zieleni miejskiej oraz Dokumentów strategicznych.

Konsultacje prowadzone są przy współpracy z wydziałami Urzędu Miasta Poznania oraz z jednostkami miejskimi bezpośrednio odpowiedzialnymi za realizację konsultowanych zadań m.in. z Miejską Pracownią Urbanistyczną (MPU), Zarządem Dróg Miejskich (ZDM), Zarządem Transportu Miejskiego (ZTM), czy Zarządem Zieleni Miejskiej (ZZM) oraz Radami Osiedli.

W zależności od specyfiki konsultowanych tematów konsultacje mogą być prowadzone w formie spotkań informacyjnych organizowanych np. w lokalnych szkołach lub online, sondaży ulicznych i ankiet internetowych, dyżurów informacyjnych, wydarzeń plenerowych, spacerów badawczych, czy warsztatów. Mieszkańcy i mieszkanki miasta mają również możliwość przesyłania uwag i opinii dotyczących konsultowanych kwestii drogą mailową.

Uczestnictwo

W konsultacjach może wziąć udział każdy mieszkaniec i mieszkanka miasta.

Informacje na temat terminów konsultacji oraz form składania opinii podane są każdorazowo na stronie konsultacji w sekcji Aktualne konsultacje oraz przesyłane są drogą mailową do odpowiednich Rad Osiedli. Prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi interesujących Państwa konsultacji, ponieważ niektóre ich formy (np. udział w spacerach badawczych) wymagają wcześniejszej rejestracji.

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej