Zaświadczenie o zgodności budowy z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego albo decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, wydawanego w celach legalizacji

I. WYMAGANE DOKUMENTY

W celu uzyskania zaświadczenia o zgodności budowy z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego albo decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (w przypadku braku planu) w przypadku złożenia wniosku o legalizację obiektu budowlanego lub jego części, należy złożyć:

  1. wniosek o wydanie zaświadczenia o zgodności "samowoli budowlanej" z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,
  2. mapę zasadniczą lub ewidencyjną ze wskazaniem obiektu lub jego części, którego wniosek dotyczy,
  3. postanowienie organu nadzoru budowlanego nakładające obowiązek uzyskania wnioskowanego zaświadczenia,
  4. inne dokumenty np. rzuty, przekroje obiektu,
  5. w przypadku ustanowienia pełnomocnika należy złożyć oryginał pełnomocnictwa,
  6. dokument potwierdzający uiszczenie opłaty skarbowej.

Pobierz

Wniosek o wydanie zaświadczenia o zgodności budowy z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu - w przypadku złożenia wniosku o legalizację obiektu budowlanego lub jego części

Uzupełnienie sprawy

Wzór wypełnionego wniosku o wydanie zaświadczenia o zgodności budowy z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu - w przypadku złożenia wniosku o legalizację obiektu budowlanego lub jego części


II. OPŁATA SKARBOWA

Opłata skarbowa pobierana jest na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r.

o opłacie skarbowej. Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 17zł.

Opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (od każdego stosunku pełnomocnictwa). Opłatę skarbową uiszcza się z chwilą złożenia dokumentu.

Opłatę należy uiścić na  rachunek bankowy
Urzędu Miasta Poznania Wydział Finansowy
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań
PKO Bank Polski S.A. nr rachunku:
94 1020 4027 0000 1602 1262 0763


III. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA

Zgodnie z art. 217 i 218 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks administracyjnego zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni. Organ administracji publicznej, przed wydaniem zaświadczenia, może przeprowadzić, w koniecznym zakresie, postępowanie wyjaśniające.


IV. PODSTAWA PRAWNA

Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r Kodeks postępowania administracyjnego                                                                                               
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej


V. TRYB ODWOŁAWCZY

Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia, na które przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, które należy wnieść w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia za pośrednictwem Prezydenta Miasta Poznania.


VI.DODATKOWE INFORMACJE

Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane zaświadczenie wydaje się w odniesieniu do obiektu budowlanego lub jego części, będącego w budowie albo wybudowanego:

1) bez wymaganego pozwolenia na budowę albo

2) bez wymaganego zgłoszenia dotyczącego budowy albo pomimo wniesienia sprzeciwu do tego zgłoszenia.

Obowiązek uzyskania zaświadczenia nakłada organu nadzoru budowlanego

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej