Podsumowanie prac Poznańskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego za rok 2017
W roku 2017 odbyło się 10 posiedzeń PRDPP, podczas posiedzeń poruszano następujące tematy:
I. Posiedzenie VII z dnia 12 stycznia:
a. Prezentacja zespołów działających w ramach Rady:
- zespół ds. działalności organizacji pozarządowych,
- zespół współpracy organizacje pozarządowe - Miasto Poznań,
- zespół ds. polityki lokalowej,
- zespół ds. strategii.
b. praktyka prowadzenia działalności gospodarczej przez NGO na podstawie działalności Stowarzyszenia Na Tak i Fundacji "Familijny Poznań",
c. konsultacje społeczne projektu ustawy dotyczącego Narodowego Centrum Społeczeństwa Obywatelskiego.
II. Posiedzenie VIII z dnia 7 marca:
a. omówienie działań Komisji Dialogu Obywatelskiego działających przy Wydziałach Urzędu Miasta oraz Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. osób z niepełnosprawnościami,
b. przedstawienie budżetu Miasta na rok 2017- pani Justyna Glapa, Zastępca Dyrektora Wydziału Budżetu i Kontrolingu,
c. czym jest ekonomia społeczna? - prezentacja Wielkopolskiej Rady Koordynacyjnej Związku Organizacji Pozarządowych,
d. propozycja spotkania PRDPP i Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
III. Posiedzenie IX z dnia 20 kwietnia (posiedzenie wspólne Powiatowej i Poznańskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego):
a. Wzajemne przedstawienie członków Powiatowej i Poznańskiej Rady oraz informacje o dotychczasowych działaniach Rad ,
b. dyskusja o możliwych wspólnych działaniach,
c. prezentacja działania Stowarzyszenia Metropolia Poznań.
IV. Posiedzenie X z 8 maja:
a. konsultacje projektu zarządzenia w sprawie funkcjonowania Komisji Dialogu Obywatelskiego - dyskusja nad zarządzeniem,
b. przedstawienie działań Pełnomocniczki Prezydenta Miasta Poznania ds. przeciwdziałania wykluczeniom- pani Marty Mazurek,
c. plany działania Oddziału Koordynacji i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi i Centrum Bukowska p.o. kierownika Oddziału - pan Łukasz Grzybak.
V. Posiedzenie XI z dnia 29 maja:
a. diagnoza stanu III sektora w Poznaniu - p.o. kierownika Oddziału Koordynacji współpracy z Organizacjami Pozarządowymi pan Łukasz Grzybak,
b. prezentacja współpracy Wydziału Kultury z Organizacjami Pozarządowymi - Dyrektor Wydziału Kultury Justyna Makowska,
c. Polityka lokalowa dla organizacji- program prezentowany przez radne: pani Halina Owsianna i pani Małgorzata Woźniak.
VI. Posiedzenie XII z dnia 23 czerwca:
a. przedstawienie współpracy Gabinetu Prezydenta z organizacjami pozarządowymi - Dyrektor Gabinetu Prezydenta Pan Andrzej Białas,
b. system wspierania organizacji pozarządowych w Poznaniu na podstawie działań Centrum Bukowska i Centrum Inicjatyw Lokalnych - Panie: Joanna Piechocka (centrum PISOP) i Karolina Petryk (Centrum Bukowska),
c. ewaluacja realizacji zadań publicznych zlecanych organizacjom pozarządowym - przedstawiciel KDO przy Wydziale Kultury, pan Paweł Gogołek.
VII. Posiedzenie XIII z dnia 11 września:
a. Przedstawienie Programu Polityki Senioralnej Miasta Poznania na lata 2017-2021 - pani Lidia Płatek, Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych,
b. Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2016 rok - pani Renata Lewicka, Oddział Koordynacji Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi,
c. Harmonogram prac nad Rocznym Programem Współpracy - pani Małgorzata Cieślak, Oddział Koordynacji Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi
VIII. Posiedzenie XIII z dnia 9 października:
a. Lokale dla organizacji pozarządowych, podsumowanie konkursu- przedstawicielka ZKZL pani Marzena Cieloszyk oraz Małgorzata Woźniak, Radna Miasta Poznania.
b. Omówienie nowych zagadnień i różnic w Rocznym Programie Współpracy Miasta z organizacjami Pozarządowymi na 2018 rok.
IX. Posiedzenie XIV z dnia 13 listopada:
a. Diagnoza III sektora i wolontariatu w Poznaniu - Małgorzata Cieślak, Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych, Oddział Koordynacji Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi.
b. Prezentacja Miejskiego Modelu Wolontariatu - p.o. kierownika Oddziału Koordynacji Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi pan Łukasz Grzybak,
c. Podsumowanie Dnia i Tygodnia Organizacji Pozarządowych - Renata Lewicka, Oddział Koordynacji Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi.
X. Posiedzenie XV z dnia 11 grudnia:
a. Przedstawienie działań Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta w obszarze rewitalizacji, realizowanych w 2017 roku;
b. Prezentacja najważniejszych działań Komisji Dialogu Obywatelskiego w trakcie ostatniego półrocza,
c. formułowania celów i wskaźników w odniesieniu do planowania i realizacji zadań publicznych - prezentacja pan Łukasz Garczewski, Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym.