Tramwaj na Marcelin - raport z konsultacji społecznych

Od 17 sierpnia do 11 września 2020 prowadzone były konsultacje społeczne Zarządu Transportu Miejskiego dotyczące budowy trasy tramwajowej na Marcelin.

W konsultacjach zaproponowano dwa warianty ewentualnego przebiegu trasy tramwajowej na Marcelin. W obu wersjach planowana trasa rozpoczyna się od skrzyżowania ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej, gdzie projektowane jest włączenie jej do istniejącego torowiska na ulicy Grunwaldzkiej. Następnie trasa przebiega ulicą Grochowską do ulicy Marcelińskiej, a dalej w kierunku zachodnim, w stronę ulicy Bułgarskiej. Dalszy przebieg torowiska rozpatrywany jest w dwóch wariantach:

Wariant 1: przewiduje poprowadzenie trasy tramwajowej przez ulicę Bułgarską

i Łubieńskiej do ulicy Kolorowej, tworząc "pętlę uliczną" przez ulice Pastelową i Jasną.

Wariant 2: zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej w ulicy Marcelińskiej i zakończenie jej "końcówką czołową" za skrzyżowaniem z ulicą Kolorową (obsługa trasy taborem dwukierunkowym).

Wariant 1 zyskał w konsultacjach większe poparcie (59 proc. wskazań). Należy jednak zauważyć, że ankietowani zaproponowali również inne przebiegi trasy tramwajowej na obszarze Marcelina, a najczęściej pojawiającym się postulatem było poprowadzenie torowiska w ciągu ulicy Bułgarskiej, na co również wskazywały w swoich uchwałach Rady Osiedli Ławica oraz Grunwald Północ.

W czasie trwania konsultacji społecznych wypełniono 2641 ankiet na stronie internetowej Projektu (www.tramwajmarcelin.pl), natomiast do ZTM wpłynęło łącznie 47 wniosków (42 w formie elektronicznej  oraz 5 w formie pism doręczonych na adres ZTM, w tym m.in. stanowiska Rad Osiedli Ławica oraz Grunwald Północ w formie uchwał oraz uwagi Stowarzyszenia Rowerowy Poznań).

Wszystkie przekazane opinie, sugestie i uwagi mieszkańców stanowią istotny wkład w proces planowania inwestycji i zostaną wnikliwie przeanalizowane pod kątem technicznym, funkcjonalnym oraz formalno-prawnym. Za wszystkie bardzo dziękujemy.

Biorąc pod uwagę wyniki konsultacji i konieczność przeprowadzenia dalszych analiz uwzględniających uwarunkowania techniczno-przestrzenne, funkcjonalne oraz społeczno-ekonomiczne, decyzja o budowie trasy tramwajowej zostanie podjęta w przyszłości, po ustaleniu jej szczegółowego przebiegu. Będzie ona uzależniona również od możliwości finansowych Miasta Poznania oraz ewentualnego pozyskania zewnętrznego źródła finansowania.

Bardzo dziękujemy za udział w konsultacjach społecznych i zapraszamy do zapoznania się z raportem z konsultacji , ktory zamieszczamy poniżej.

Załączniki

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej