WEBINAR: Wprowadzenie regulaminu COVID-19, prawo czy obowiązek Pracodawcy, ryzyka i odpowiedzialność
Agenda:
1. Czy Pracodawca powinien wprowadzić regulamin COVID-19?
- Ryzyka prawne związane z COVID-19, w tym m.in.:
Utrudnienia w prowadzeniu działalności
Ograniczenia nakładane przez Sanepid
Odpowiedzialność odszkodowawcza wobec pracowników
2. Środki stosowane w celu zapobiegania zakażeniom wśród pracowników
w tym m.in.:
- Czy praktyka mierzenia temperatury pracownikom i gościom jest zgodna z prawem?
- Czy pracodawca może odmówić dopuszczenia do pracy pracownika, u którego podejrzewa się zakażenie, a który nie jest skierowany na izolację lub kwarantannę?
- Jakie problemy prawne wiążą się z praktyką odbierania oświadczeń (od pracowników, od osób trzecich) dotyczących ryzyka zakażenia i ich gromadzenia?
3. Postępowanie w przypadku wystąpienia zakażenia u pracownika lub osoby z zewnątrz, która przebywała na terenie zakładu pracy
4. Problemy z zakresu ochrony danych osobowych - pracowników i osób z zewnątrz
5. Regulacje koncernowe a krajowe wymogi dotyczące COVID-19
Prelegenci
Magdalena Włodarska - radca prawny w Kancelarii Kacprzak, posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie na rzecz międzynarodowych korporacji, między innymi z zakresu prawa pracy.
Anna Bobrowska - radca prawny w Kancelarii Kacprzak, specjalizuje się w szczególności w sprawach z zakresu pra