Wystawa - Erozja tradycji, erozja obecności, Jerzy Wierzbicki
Fotografie prezentowane na wystawie "Erozja tradycji, erozja obecności" są wynikiem wielu samotnych wypraw w góry Omanu oraz rejony graniczące z Jemenem.
Jak pisze Adam Sobota w tekście do katalogu: "Fotografie Jerzego Wierzbickiego z Omanu, które powstały w ostatnich latach, mają zarówno coś wspólnego z jego wcześniejszymi realizacjami, jak też różnią się od nich. W takich cyklach prac jak "Gdańsk - Suburbia" (1995-2004) czy "Śląsk postindustrialny" (2001-2006) zajmował się on miejscami, które ucierpiały z powodu kryzysu ekonomicznego. Jego uwagę przyciągała zdewastowana architektura i ogólna tymczasowość sytuacji, ale tam równie ważne było ukazywanie ludzi związanych z tymi miejscami. To właśnie oni ożywiali melancholijną scenerię, manifestując mimo wszystko swoją witalność i otwartość na kontakt. Także perfekcyjnie zastosowana do tych tematów estetyka czarno-białej fotografii neutralizowała jednoznacznie pesymistyczne odczucia. Natomiast fotografie Jerzego Wierzbickiego z Omanu są inne choćby przez to, że w ogóle nie pokazują ludzi lecz tylko wnętrza opuszczonych domów. Różnica wynika też z ekspresyjnego wykorzystania naturalnej kolorystyki tych miejsc. Wnętrza porzuconych domostw intrygują mocno nasyconymi barwami, wyrazistymi mimo stygmatów rozkładu, co kontrastuje w bolesny dla oka sposób z jaskrawością słońca, które agresywnie prześwieca przez otwory w ścianach.
Wystawa stanowi element pracy doktorskiej w Szkole Filmowej w Łodzi, której promotorem jest dr hab. Mariusz Wideryński.
Wernisaż wystawy: 28.02. g. 19, Hol Wielki. Wystawa czynna do 19 marca br.
Wstęp wolny.