a

Spektakl Marysi Zimpel - What do you really miss?" (3),2

08.03.2015
19:00

Punktem wyjścia dla pracy "What do you really miss?" (3),2 było abstrakcyjne solo o tym samym tytule ( (1),1 i (1),2).

Podczas procesu twórczego w 2012 roku zadałam sobie pytanie: "What do you really miss?". Tym razem, rozpisując materiał dla trzech ciał, odpowiedź pozostaje ta sama: "nic", w tym sensie pusta przestrzeń nie musi być czymś wypełniona; treść stanowią przelotnie uchwycone, chwilowe spotkania i poświaty przypadkowych przecięć między ciałami. W tej pracy ciało jest nieustannie rozpięte miedzy krokiem do przodu i do tyłu, między poddaniem się sile grawitacji i uniesienia, a każdy kontrolowany horyzontalnie i wertykalnie kierunek zakrzywia się w przestrzeni.

"What do you really miss?" trio to choreografia oparta na konkretnych, wcześniej zdefiniowanych zasadach, według których tancerki tworzą ruch, nawigując zmianami jego intensywności.

Maria Zimpel pracuje w przestrzeni tańca, choreografii i performensu. W swojej pracy koncentruje się głównie na poszukiwaniach ruchowych, badając granice fizyczności. Uczyła się w HZT na berlińskim Uniwersytecie Artystycznym (Udk), studiowała również kulturoznawstwo na Wydziale Nauk Społecznych w Poznaniu (UAM). Maria Zimpel współpracowała i współpracuje również z takimi artystami i artystkami jak Deufert&Plischke, Isabelle Schad, Aleksandra Borys, Rosalind Crisp i Kat Valastur. W latach 2010-2012 należała do wiedeńskiego kolektywu teatralnego God's Entertainment. Związana jest artystycznie głównie z Poznaniem, Berlinem i Wiedniem. Od jakiegoś czasu, za Agnes Martin mówi o sobie jako o abstrakcyjnej ekspresjonistce.

Magdalena Chowaniec po ukończeniu Państwowej Szkoły Baletowej w Bytomiu, naukę tańca kontynuowała na Uniwersytecie A.Brucknera w Linz, gdzie otrzymała tytuł Master of Arts. Magdalena na stale mieszka i pracuje w Wiedniu, gdzie aktywna jest jako tancerka, choreografka, performerka, wykładowca i  piosenkarka zespołu garage punkowego. Magdalena angażuje sie również jako choreograf w pracy z uchodźcami, bierze udział w projektach badawczych dotyczących empatii w muzyce i tańcu,  jest również basistką i wokalistą grupy garage punkowej The Mob Fixing Freedom.

Natalia Wilk - tancerka-freelancerka. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu (dyplom 2013) oraz Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Politologia (dyplom 2010). Pracowała z Isabelle Schad w Collective Jumps, Koenem Augustijnem w Dance Moves Cities, Cosminem Manolescu przy "Fragile" w ramach rezydencji E-motional, re:thinking dance, Pawłem Passinim i Robertem Haydenem w "Dynamika Metamorfozy" w Instytucie Grotowskiego, Robertem Talarczykiem w spektaklu "Open Chopin", kolektywem Harakiri Farmers przy "STILLE".
Zajmuje się także pisaniem o tańcu. W roku 2011 odbyła research w zakresie krytyki tańca na San Diego State University w Californii. Jej życiową pasją jest podróżowanie autostopem - zwiedziła w ten sposób Azję Centralną, Bałkany, Afrykę Zachodnią, Kaukaz itd. Następny będzie kosmos.

Bilety w cenie 15zł i 10zł (ulgowe) dostępne w Punktach Informacyjnych Starego Browaru oraz na ebilet.pl

Bilety dostępne w: