Przedsiębiorczość w blogosferze

17.04.2012
09:00

Udział w panelu "Przedsiębiorczość w blogosferze" będzie niezwykłą okazją do spotkania i porozmawiania z blogerami, którzy coraz częściej wyrastają na liderów opinii, a wiedzę którą przekazują, czy to z zakresu przedsiębiorczości czy marketingu, trudno znaleźć nawet w najnowszych wydawnictwach książkowych.

Blogosfera to niezliczona ilość blogów, które w coraz większym stopniu są dostrzegane przez internautów, a przede wszystkim przez reklamodawców. Najpopularniejsze blogi notują bardzo dużą liczbę odwiedzin, a blogerzy mają po kilka / kilkanaście tysięcy fanów na Facebooku (Kominek - ok. 20 tys., Grzegorz Marczak - Antyweb - ok. 11 tys., Mediafun - ok. 8 tys.). Ich sylwetki oraz wywiady z nimi pojawiają się w tzw. mediach tradycyjnych, czyli w gazetach oraz telewizji.

Do blogerów zaczęły zgłaszać się firmy z coraz bardziej oryginalnymi pomysłami. Przykładowo w 2010 roku firma Burger King rozpoczęła współpracę z Kominkiem, którego zadaniem było zdawanie relacji z miesięcznej podróży po USA. Internauci mieli również możliwość wpływania na kolejne etapy podróży. Z kolei Blogo, autor bloga blogmotive.pl, nawiązał współpracę z BMW, a jego głównym zadaniem było przetestowanie kilkunastu modeli samochodu i odbycie misji m.in. wyjazd do muzeum BMW, relacja ze zlotu miłośników marki. Powstał również film krótkometrażowy o blogerach w Polsce w którym występują m.in. Maciek Budzich, Natalia Hatalska, Artur Kurasiński oraz dziennikarze - Jacek Żakowski i Kamil Durczok). Jego premiera miała miejsce pod koniec zeszłego roku.

Te i inne wydarzenia doprowadziły do sytuacji, w której należy sobie postawić pytanie: W jakim stopniu blog jest pasją, a w jakim można go już traktować jako biznes i de facto "stanowisko pracy"?

Między innymi na te pytanie będziemy starali się odpowiedzieć wraz z zaproszonymi goścmi, których nazwiska niedługo pojawią się na stronie www.pdpa.pl oraz na facebookowym fan page'u (www.facebook.com/pdpa).

 Szczegóły wkrótce!