foto

Dojrzały muzycznie, eksperymentalny zespół, łączący jazzową tradycję z nowatorskimi pomysłami sięgającymi zarówno klasyki, jak i elektroniki.

Tym, co najbardziej interesuje członków grupy Vein jest muzyczna polemika z przeszłością. Świadome oderwanie od tradycji stanowi zresztą znaczący moment w rozwoju wielu grup jazzowych, będąc unikalną, mającą wiele oblicz przestrzenią dla rozmaitych eksperymentów. Vein to grupa, która podejmuje świadomy, eksperymentalny dialog z tradycją, poprzez kongenialne łączenie jej elementów z własnymi, nowatorskimi pomysłami. Eksperymentujący muzycy zdają sobie sprawę, że fundament tradycji nie jest w żadnym stopniu zniewoleniem, ale inspiracją. Uobecnianie muzycznych cytatów musi być natomiast mądre, zaprawione dystansem i dobrze przemyślane.

Michael Arbenz był w ciągu kilku ostatnich lat liderem wielu różnych zespołów, koncertujących i nagrywających w kilku krajach Europy. Spośród uznanych na świecie muzyków, z jakimi dane było mu współpracować znaleźli się m.in: Greg Osby, Wolfgang Puschnig, Glenn Ferris, Muneer B. Fennell, Kent Carter, Matthieu Michel and Marc Johnson. Dał się również poznać jako muzyk klasyczny, grając z Pierrem Boulezem, Paulem Sacherem, Jürgiem Wyttenbachem, Ensemble Contrechamps.

Mając 13 lat, Thomas Lähns zaczął pobierać lekcje gry na basie u Tibora Elekesa. W 2001 pod swoje pedagogiczne studia przyjął go kontrabasista Wolfgang Güttler oraz Botond Kostyak. Jako jazzman grał m.in. z takimi muzykami jak: Greg Osby, Glenn Ferris czy Wolfgang Puschnig, jako klasyk pracował w orkiestrach prowadzonych przez sławy, by wymienić tu przynajmniej Heinza Hollingera czy Petera Eötvösa.

Florian Arbenz koncertował i nagrywał z Kirkiem Lightseyem, Gregiem Osbym, Glennem Ferrisem, Wolfgangiem Puschnigiem, Benniem Maupinem, Matthieu Michelem. W przestrzeni muzyki klasycznej pracował jako perkusjonista na licznych festiwalach z Heinzem Holligerem, Kentem Nagano i Paulem Sacherem. Później występował też na solowych koncertach w Europie i w Południowej Ameryce. W 2000 roku otrzymał Europejską Nagrodę Kultury za zaangażowanie w jazz i muzykę klasyczną.

Bilety: 30 i 25 zł - miejsca siedzące, 20 zł - wejściówki

Bilety dostępne w:

Zobacz www.bluenote.poznan.pl