Poznań za pół ceny

05.06 – 06.06.2010

W weekend 5-6 czerwca Poznań stanie się niezwykle atrakcyjny dla turystów. W wielu hotelach, restauracjach czy muzeach będzie o 50% taniej. W te dwa wyjątkowe dwa dni taniej będzie oznaczało też lepiej, a to za sprawą specjalnego programu turystycznego, dzięki któremu turyści zobaczą w Poznaniu atrakcje, które zazwyczaj są zamknięte.

Gospodarni i oszczędni poznaniacy oszaleli i tną ceny! Takie wrażenie mogli odnieść turyści, którzy odwiedzili Poznań podczas pierwszych dwóch edycji akcji "Poznań za pół ceny". Projekt zrealizowała po raz pierwszy w 2008 r. Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna. Do niskich cen za hotele, restauracja, muzea, ZOO czy Palmiarnię dodano bogaty i unikalny program turystyczny. Otwarte zostały zwykle zamknięte podziemia kościoła farnego, swoje komnaty otworzył Zamek Cesarski, a bogactwo turystycznych atrakcji dopełniło otwarcie dla zwiedzających jednego z XIX-wiecznych fortów, po którym oprowadzali przewodnicy przebrani w pruskie mundury.

W efekcie otrzymaliśmy wybuchową mieszankę i do Poznania przyjechało znacznie więcej turystów niż w inne weekendy, przed restauracjami ustawiały się kolejki, a na wycieczki przychodziło nawet kilkaset osób. Pomysł spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem przez media, został wyróżniony w 2009 r. przez Polską Organizację Turystyczną w konkursie na najlepszy produkt turystyczny, a sama akcja zaczęła być kopiowana w innych miastach.

Trzecia edycja akcji odbędzie się w dniach 5-6 czerwca 2010 roku. Na turystów będzie czekało blisko stu partnerów - hotele, restauracje, muzea. Pełna lista partnerów uaktualniana jest na stronie internetowej www.poznan.pl/polceny (wersja angielska - www.poznan.pl/halfprice). Na stronie zamieszczony zostanie pełen program atrakcji turystycznych, które czekają na wszystkich zupełnie za darmo. Przewodnicy miejscy będą oprowadzać po Ostrowie Tumskim, pokażą podziemia pierwszej polskiej katedry - miejsce pochówku pierwszych polskich władców. Przechadzki poprowadzone będą także na poznańskim Starym Rynku, w Dzielnicy Zamkowej, śladem Traktu Królewsko-Cesarskiego i w kilkunastu innych miejscach. Swoje podwoje znów otworzą obiekty, których codzienne zwiedzanie w Poznaniu jest niemożliwe. Przez dwa dni miasto zamieni się w planszę do gry za sprawą kolejnej edycji gry miejskiej. Z kolei miłośnicy piwa zostaną zaproszeni na specjalne kursy degustacji do Centrum Wycieczkowego Lech, na których dowiedzą się jak oceniać smak, zapach, wygląd i dźwięk piwa.

Wciąż istnieje jeszcze szansa, aby dołączyć się do akcji. Akcja otwarta jest dla wszystkich, którzy oferują usługi turystyczne i gotowi są obniżyć ich ceny w weekend 5-6 czerwca o 50%. Koordynatorem akcji jest Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna (biuro@plot.poznan.pl).