Nikt nie rodzi sie z uprzedzeniami to program z zakresu edukacji antydyskryminacyjnej zapoczątkowany przez poznańską KONSOLĘ w 2005 roku, a od 2008 roku kontynuowany przez Fundację Autonomia. Jego autorkami są Agata Teutsch i Monika Serkowska. Program doczekał się już czterech edycji i jest realizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu Rzeczypospolitej Polskiej w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych.

"Maska twardziela. Przemoc, media i kryzys męskości" (Tough Guise. Violence, Media and the Crisis in Masculinity),to film, który znalazł się w 2000 roku na liście Top Ten Young Adult Videos sporządzanej przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Amerykańskich (ALA). Stał się podstawową lekturą do zajęć odbywających się na wyższych uczelniach z zakresu komunikacji, socjologii, gender studies, psychologii, kryminologii oraz lingwistyki, jak i licznych przedmiotów w szkołach średnich. Jest regularnie wykorzystywany przez edukatorów/edukatorki działających/działające w ruchach na rzecz kobiet maltretowanych i ofiar gwałtów, a także prawników/prawniczek w ośrodkach interwencji kryzysowej. W tej nowatorskiej, wszechstronnej analizie autorzy zwracają uwagę na fakt,  że powszechność przemocy w społeczeństwie amerykańskim, wliczając strzelaniny w szkołach w Littleton (stan Kolorado), Jonesboro (stan Arkansas) i wielu innych, należy postrzegać jako część trwającego kryzysu męskości. Film jest bogato ilustrowany przykładami z kultury popularnej od programów typu talk show po imprezy sportowe, od "Buntownika z wyboru" po "Chłopaków z sąsiedztwa", od muzyki country po hip-hop.
"Delikatnie nas zabijają 3. Obrazy kobiet w reklamach" (Killing Us Softly 3. Advertising's Image of Women) - pionierska praca Jean Kilbourne, która pomogła rozwinąć i spopularyzować studia nad wizerunkiem płci w reklamie. Film ten ukazuje zmiany obrazu kobiet w reklamie w ciągu ostatnich 20 lat. Ponad 160 reklam prasowych i telewizyjnych służy Kilbourne do krytycznej analizy wizerunku kobiet i poruszenia takich tematów jaku przedmiotowienie, fragmentaryzacja, seksualizacja, pornografia i przemoc. Autorka każe widzom spojrzeć na znane obrazy w inny, bardziej poruszający i zachęcający do działania sposób. Jean Kilbourne została dwa razy nagrodzona tytułem Wykładowcy/czyni Roku przez National Association of Campus Activities. Jest autorką wielu książek i artykułów, często udziela wywiadów w programach telewizyjnych. Spędziła wiele lat badając i opracowując pojawiające się w mediach obrazy i ich wpływ na młodych ludzi, głównie kobiety.

Zobacz www.konsola.org.pl