Koncert Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia Amadeus
Utwory Paderewskiego i Chopina będą stanowiły klamrę koncertu 7 marca 2010. Marcowy koncert będzie jednak nie tylko "ucztą dla ucha". Ekspozycja na scenie monumentalnego portretu Fryderyka Chopina ubarwi kolejną wspaniałą podróż w świat muzyki klasycznej, w którą chce zabrać Państwa Orkiestra Amadeus.
Wykonawcy:
Orkiestra Kameralna Polskiego Radia Amadeus
Agnieszka Duczmal - dyrygent
Kevin Kenner - fortepian
Patrycja Piekutowska - skrzypce
Piotr Maćkowiak - obój
Program:
- I.J. Paderewski - Pieśń (ar. A. Duczmal)
- M. Górecki - Concerto notturno na skrzypce i orkiestrę smyczkową
- J.S. Bach - koncert d-moll BWV 1060 na obój i skrzypce
- F. Chopin - koncert fortepianowy f-moll op. 21
Bilety w CIM a ponadto w :
- w kasie Auli UAM
- www.bilety24.pl
- Cena: 30 zł, 25 zł
Ignacy Jan Paderewski (1860-1941) był wybitną postacią historii Polski - kompozytorem, pianistą, politykiem i mężem stanu. Zyskał sławę jednego z największych pianistów swoich czasów. Komponował utwory w stylu neoromantycznym, charakteryzujące się wykorzystaniem polskich tańców. Na koncercie 7 marca po raz pierwszy wykonana będzie Pieśń zaaranżowana przez Agnieszkę Duczmal na orkiestrę smyczkową.
Mikołaj Górecki (1971) studiował kompozycję w Akademii Muzycznej w Katowicach pod kierunkiem ojca Henryka Mikołaja Góreckiego. Utwór Concerto Notturno, napisany w 2000 r., składa się z trzech części - wolnej, szybkiej, wolnej i wykonywany jest attacca - bez przerw między częściami.
Koncert d-moll BWV 1060 Jana Sebastiana Bacha (1685-1750) na obój i skrzypce z akompaniamentem orkiestry smyczkowej powstał w czasie pobytu kompozytora w Köthen. Jest to rekonstrukcja na podstawie koncertu c-moll na dwa fortepiany i orkiestrę BWV 1060 z około 1730 r.
Koncert f-moll Fryderyka Chopina (1810-1849), pierwszy z dwóch koncertów kompozytora, skomponowany według wzoru pochodzącego od Mozarta. Ukształtowany jest w stylu brillant charakteryzującym się rozbudowanymi fragmentami popisowymi fortepianu zestawianymi z odcinkami śpiewnymi, kantylenowymi. Część maestoso to rodzaj marsza, na przemian ożywionego lub zadumanego. Słynne larghetto to nokturn, które Jarosław Iwaszkiewicz określił słowami " "brzmi jak otwarcie bramy do jakiegoś przybytku miłości i spokoju...". Vivace jest stylizacją kujawiaka.