logo

"Brałeś? Nie jedź! Po narkotykach rozum wysiada"

25.06 – 31.10.2009

"Nie chodzę do kina, ani do klubu... W ogóle nie chodzę... Leżę na szpitalnym łóżku. Miałam wypadek. Ktoś prowadził po narkotykach". To fragment jednego ze spotów radiowych emitowanych w ramach ogólnopolskiej kampanii "Brałeś? Nie jedź! Po narkotykach rozum wysiada".

W ten przemawiający do wyobraźni sposób Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii stara się uświadomić młodzieży, że prowadzenie pojazdów pod wpływem narkotyków oraz innych środków odurzających, w tym dopalaczy jest równie niebezpieczne i karalne, jak po alkoholu.

Kampania "Brałeś? Nie jedź! Po narkotykach rozum wysiada"  rozpoczęła się 25 czerwca i potrwa do końca października br. Skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi między 16 a 25 rokiem życia, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Obejmuje ona spoty telewizyjne i radiowe, ogłoszenia prasowe i banery na portalach internetowych oraz informacje w prasie. W klubach i dyskotekach, w trakcie wakacji, pojawią się także plakaty informujące o akcji, a w miejscowościach letniskowych dodatkowo billboardy.

Na potrzeby kampanii działa także specjalna strona internetowa www.rozumwysiada.pl , gdzie można zapoznać się z konsekwencjami zdrowotnymi i prawnymi zażywania narkotyków oraz podzielić się swoją opinią na ten temat.