Każdy kto próbował samodzielnie znaleźć klientów, dostawców lub inwestorów, wie jakie to trudne. Zwłaszcza w czasie kryzysu. Warto więc skorzystać z szansy jaką stwarza Enterprise Europe Network (EEN) - finansowana ze środków unijnych organizacja,  której zadaniem jest wspieranie drobnych i średnich przedsiębiorców. Wielkopolski oddział EEN funkcjonuje przy Poznańskim Parku Naukowo - Technologicznego Fundacji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. By spotkać nowych kontrahentów wystarczy zalogować się się  na stronie internetowej.

Specjaliści z EEN znajdą klientów, dostawców lub inwestorów zainteresowanych współpracą, umówią i zorganizują indywidualne spotkania biznesowe, a jeśli będzie taka potrzeba   pomogą w tłumaczeniu rozmów. Wszystkie te usługi finansowane są ze środków Unii Europejskiej. Najbliższe spotkania biznesowe planowane są w dniach 16 - 19 czerwca, podczas Targów ITM Polska 2009, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. By uczestniczyć w tej sesji spotkań, należy najpóźniej do 22 maja wypełnić formularz zgłoszeniowy na: http://www.ppnt.poznan.pl/een/itm

Formularz jest w języku angielskim, ale przy jego wypełnianiu można liczyć na  pomoc specjalistów z Poznańskiego Parku Naukowo - Technologicznego (+48 061 827 97 46). Praktycznie każdy kto prowadzi działalność gospodarczą, może wziąć udział w targowych spotkaniach biznesowych, jednak oferta adresowana jest szczególnie do firm zajmujących się produkcją. Mile widziane są także osoby, które mają już pomysł na biznes, chcą podjąć działalność gospodarczą i szukają partnera lub inwestora.

Enterprise Europe Network zrzesza blisko 600, podobnych do poznańskiej, organizacji w Europie. Jest więc to największa sieć ośrodków wspierających działalność biznesową na rynkach lokalnych.   EEN w Wielkopolsce pomaga firmom zupełnie małym, średnim  i dużym. Informacje o przedsiębiorstwach i ich potrzebach trafiają do światowej bazy internetowej i zadaniem EEN jest pomoc w znalezieniu się kooperantom. W tej bazie są kojarzeni klienci, dobierani partnerzy handlowi i  technologiczni. Klienci korzystający z usług EEN nie potrzebują działu marketingu do poszukiwania dostawców czy odbiorców handlowych. EEN, bazując na informacjach sieciowych, jest w stanie przedstawić klientowi ofertę współpracy z innymi podmiotami. To dwustronne źródło - dla tych którzy chcą coś kupić i tych, co chcą coś sprzedać.