Alice Chauchat / Alix Eynaudi
Solo Quotation marks me poddaje pod dyskusję funkcjonujące we współczesnym tańcu definicje choreografii. Spektakl oparty jest na dwóch tekstach, które stworzyły paradygmat dla tanecznej praktyki XX wieku - The Art of Making Dances autorstwa Doris Humphrey i No manifesto Yvonne Rainer.
Quotation marks me obejmuje koncepcje prezentowane w obu tych tekstach, traktując te przeciwstawne postawy wobec choreografii jako punkt wyjścia - możliwość stworzenia nowego stanowiska. Artystka nie rozstrzyga, która z dwóch postaw jest właściwa, spektakl jest raczej próbą zakwestionowania wszechmocy uznanych autorytetów.
Alice Chauchat
W swojej pracy skupia się na analizowaniu podstaw i warunków produkcji, prezentacji i recepcji (percepcji) spektakli. Poza swoim solo "Quotation marks me" (2001), pracuje zazwyczaj w duecie - jak choćby z Alix Eynaudi nad "Crystalll" (2004-05), z Anne Juren nad "J"aime" (2004), czy Verą Knolle nad "A Number of Classics in the Age of Performance" (2003) - ten spektakl gościliśmy w Browarze w 2005 roku.
Po studiach w Konserwatorium w Lyonie i ukończeniu brukselskiej szkoły P.A.R.T.S, założyła razem z Tomem Plischke, Martinem Nachbarem i Hendrikiem Laevens kolektyw B.D.C. Razem stworzyli "Events for Television", "Affects"i " (Re)sort". Alice bierze udział także w projektach innych artystów, jak choćby w "project" zainicjowanym przez Xaviera Le Roy i pracuje jako doradca/asystent artystyczny innych choreografów.
W tej chwili Alice przygotowuje spektakl "Marvel (praticable)", solo we współpracy z Frédérikiem Gies w ramach projektu Praticable, jest także aktywnym działaczem i współzałożycielem PAF (performing arts forum).
Alix Eynaudi
supernaturel
Koncepcja/wykonanie: Alix Eynaudi
Realizacja: Olivier Tirmarche Bruno Pocheron Alix Eynaudi
Kostiumy: Bénédicte Graber
Podziękowania dla Paula Caspo Nadia Schnock Angela Blumberg
Kierownik produkcji: Agnes Quackels/Pauline Roussille
Współproducenci: Buda Kortrijk (B)
Rezydencje: Tanzfabrik (D), Vooruit (B)
Udostępnienie studia: Centre National de la Danse (F)
Główny producent: Margarita Production/AIRE
Alix Eynaudi
odebrała klasyczne wykształcenie baletowe w Operze Paryskiej. Zanim wstąpiła jako pierwszy rocznik do szkoły PARTS (Bruksela), tańczyła w wielu rożnych zespołach baletowych. Po ukończeniu PARTS, 6 lat tańczyła w zespole Anny Teresy de Keersmaeker's ("Just Before", "Drumming" , "I said I", "In Real Time", "Rain", "April Me", "Fase", "Achterland", "Woud").Obecnie pracuje jako niezależna tancerka.
W 2003 r. wzięła udział w projekcie "Collect-if" razem z Emilem Hrvatinem, Bojaną Cjevic, Ugo Dehaesem,Varinią
Canto Vila, Katariną Stegnar i Rebeccą Murgi. W 2005, razem z Alice Chauchat, stworzyła solo "Crystalll", i tańczyła w islandzkiej produkcji "We Are All Marlene Dietrich", w której mogliśmy oglądać ja w Poznaniu podczas Malty. W 2006 wzięła udział w spektaklu "Big 3" zespołu Superamas i rozpoczęła pracę nad nowym solo, "supernaturel", które powstaje we współpracy z Bruno Pocheronem, Nadią Schnock, Peterem Lenaertsem.
Spektakl jest prezentowany w Poznaniu krótko po premierze w Belgii. Poza tym Alix uczy tańca podczas warsztatów m.in. w Ljubljanie, Brukseli (P.A.R.T.S.), Zagrzebiu, Wiedniu (ImpulsTanz) i Reykjaviku.
Zobacz www.kulczykfoundation.pl