Prace Brzezińskiego [AV60'] są "podróżą" poprzez te trzy wymiary ruchomych obrazów, "podróżą", która konsekwentnie prowadzi widza od abstrakcyjnych "wizji wewnętrznych" poprzez obrazy "egzystujące" w rozmaitych mediach audiowizualnych, aż po rzeczywistość rejestrowaną kamerą cyfrową. Ta droga narzuca też tendencję, która rządzi zasadami formalnymi prac Brzezińskiego - są one bowiem zdążaniem od "świata wewnętrznego" do "świata zewnętrznego", od "źródła" ku "nieskończoności".

W ten sposób zarysowują się też przesłanki, które pozwoliły artyście określić swoje prace jako "wideo-tożsamości". Tego rodzaju konstatacja teoretyczna, stara się zrealizować jako artystyczna forma rozważań na temat "tożsamości" rozumianej jako zespołu informacji przetwarzanych przez umysł samego artysty - obserwatora rzeczywistości, ale także, w konsekwencji aktu odbioru, również przez widza."Wideo-tożsamości" są niejako autonarracją, jaką próbuje stworzyć Brzeziński za pomocą swych prac wideo; narracją o samym sobie - artyście obserwującym świat przez oko kamery cyfrowej, ale również uwikłanym w szczególny rodzaj odbioru rzeczywistości poprzez media audiowizualne, aż po całą gamę "wewnętrznych" wizji artysty, które owe wrażenia powodują. Przedstawioną linię rozwoju formalnego prac Brzezińskiego można podsumować stwierdzeniem, że traktują one o kondycji konsumenta i odbiorcy współczesnej kultury postmodernistycznej, który poszukuje informacji, znaczenia albo przyjemności, uzyskiwanych dzięki narzędziom i technologiom wizualnym, czyli mediom wizualnym i audiowizualnym: od fotografii, poprzez film, wideo i telewizję, aż po Internet. W tej obszernej przestrzeni mieści się tematyka prac Brzezińskiego, która traktują o problemach człowieka uwikłanego w odbiór rzeczywiści zapośredniczony przez media.

Wstęp wolny!!!

Zobacz www.wstarymkinie.pl