- Dominującym trendem w dzisiejszej motoryzacji jest elektromobilność jako odpowiedź na rosnące zanieczyszczenie powietrza - mówi Wojciech Tulibacki, prezes poznańskiego MPK. - Co prawda od dawna kupujemy autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin, ale chcemy być w zgodzie z obowiązującymi trendami. Kupiliśmy już 21 elektrycznych autobusów marki Solaris, które dotrą do nas niebawem, ale uważnie przyglądamy się temu co dzieje się w branży, bo jesteśmy otwarci na nowe technologie. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić jak eCitaro sprawdza się w naszych warunkach eksploatacyjnych.
Wyprodukowany przez Mercedesa, testowany autobus ma 82 miejsca dla pasażerów, ładowarki USB, systemy bezpieczeństwa ESP, ASR i Asystent hamowania BAS oraz układ rekuperacji. Magazyn energii stanowią w nim baterie NMC o pojemności 243 kWh z układem chłodzenia. Zastosowano w eCitaro ładowanie typu plug-in.
oprac. red.